DAH KAU KENAPA?




Ramasamy tuduh kerajaan abaikan orang India kerana tiada India dalam kabinet. Kemudian Mahathir respon dengan mengatakan Ramasamy sebagai rasis.


Menarik ni. Cuba kita tengok apa sebenarnya sebalik drama terbaharu ni.


Tuduhan Ramasamy tu tak pelik. Tapi yang pelik bila Mahathir yang respon. Dah kenapa dia nak respon? Apa kena mengena dengan dia?


Mahathir bukan dal kerajaan. Penyokong kerajaan pun bukan. Buat apa dia nak jadi palam pencucuh dengan menghidupkan perdebatan sebegini?


Kalau difikirkan, nak kata Mahathir dan Ramasamy tu berpakat pun boleh. Sebab yang penting bukannya apa yang Mahathir dan Ramasamy kata, tapi apa yang bakal PMX katakan.


Bila cerita ini keluar, nanti akan ada media soal PMX atau menteri yang lain untuk berkomentar. Apa saja yang PMX cakap nanti, akan dipusingkan.


Masa itu, apa yang Mahathir dan Ramasamy cakap dah tak jadi isu. Tapi tumpuan akan diberikan  kepada PMX dan menteri. Dan ia akan jadi bahan kempen.


Tapi DS Anwar takkan mudah termakan umpan yang sebegini. Aku cuma risau ada menteri yang tak biasa dan mula cakap yang tidak tidak.


Mahathir tu licik. Walaupun dah tua bangka, jangan pandang rendah kebolehan dia menipu dan perdaya rakyat. Kena hati-hati. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


 

#PenjarakanPapaGomo


.

No comments: