APA PILIHAN MUHYIDDIN SETELAH DAPAT KATA DUA NAJIB?

 Image may contain: 2 people, suit, text that says "MALAYSIA NOW Home News Opinion Berita HIGHLIGHT Waca Like Anwar Najib sets 2 conditions for budget support Their calls reflect closer political ties in their common opposition to Prime Minister Muhyiddin Yassin. Fazreen Kamal Nov 10, 2020 1:35 PM Former prime minister Najib Razak and PKR president Anwar Ibrahim."

ZANIRUN BABA

Apa pilihan Muhyiddin setelah dapat kata dua dari Najib dan BN?

Description: 🔹️1. Selamat diri malu menjadi PM pertama dalam sejarah terpaksa pinda bajet yang dirangka olehnya tetapi ambil resiko kehilangan jawatan kerana gagal dapat undi yang cukup meluluskan bajet 2021

Description: 🔹️2. Selamatkan jawatannya dengan meminda bajet dengan menambah Moratorium 6 bulan secara automatik, lulus 10k KWSP, mansuhkan peruntukan RM81juta Jasa dan lain-lain yang seperti diminta Najib mewakili BN

Description: 🔹️3. Kembali mendapat sokongan DAP PKR tetapi mungkin kehilangan sokongan PAS, GPS dan BN yang mungkin mengakibatkan parlimen bubar atau tergantung dengan melantik PM Interim. Dan mungkin kehilangan sokongan team Azmin.

Description: 🔹️4. Perundingan dengan Pejuang dengan mendapat sokongan Warisan, DAP dan PAN tapi mungkin gagal dapat sokongan PKR, PAS, GPS dan BN.

Description: 🔹️5. Kembali mendesak Darurat dilaksanakan supaya bajet diluluskan secara automatik. (Tetapi sudah agak terlewat untuk memilih langkah ini)

Tak mustahil Muhyiddin akan hantar wakil untuk berunding sesuatu dengan UMNO tetapi sudah agak terlewat bila Najib telah sepakat memberi kata 2 di parlimen sedangkan MP UMNO yang dulu jadi jurucakap PN pun sekarang tak mampu hendak suarakan apa-apa untuk backup PN.

Apa pilihan pun Muhyiddin akan dinilaikan oleh rakyat sama ada dia sanggup malu demi rakyat atau sanggup abaikan rakyat dari dia malu.

 

No comments: