GELOMBANG BERSIH MASIH HANGAT DI PERMATANG PAUH


OLEH: Wartawan Rasmi Laman Reformasi




Permatang Pauh 9 Januari- Masjid Jamek Kubang Semang diserang dengan gelombang kuning yang masih hangat di Permatang Pauh. Gelombang kuning bermakna kebangkitan rakyat dalam memperjuangkan hak dalam menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.


Kumpulan yang diketuai oleh Sdr Bokhari dan Sdr Rosli ini bergerak atas inisiatif sendiri, dan diatas kesedaran sendiri bergerak bagi mengumpul rakyat yang prihatin dan seberapa ramai yang mungkin untuk menyedarkan rakyat bahawa penipuan dalam pilihanraya yang di manipulasi oleh UMNO dan BN akan merosakkan keredibliti system pemerintahan negara, dan yang ruginya ialah rakyat. Menurut Sdr Shukri , yang bertindak sebagai setiausaha , mereka akan terus mengadakan perhimpunan dan perjumpaan minum pagi dan petang setiap minggu di merata kawasan di Permatang Pauh.


Maklumat yang diterima menunjukkan betapa seramai 196 pengundi berbangsa India telah dikesan mendaftar sebagai pemilih di kawasan Permatang Pasir. Salah satu KADUN yang akan di tandingi oleh PAS. Kawasan KADUN ini telah dua kali kekal untuk kerusi PAS dan djangkakan akan terus mengekalkan kemenangan sekiranya suasana, semangat,dan kerjasama yang ada di kekalkan.

No comments: