SETELAH SEGALA CELAAN PADA PMX, PN-PAS TAK MAMPU PUN TAWARKAN CALON LEBIH BAIK


SEBAB ITU MEREKA TAK LAYAK.


1. Bayangkan bukan Anwar tapi Hj Hadi atau Sanusi yang berucap di PBB, ditemubual majalah Fortune, berjumpa syarikat 500 Fortune dan berkhutbah di New York. Fuhh Mengerikan!.


2. Pemimpin bodoh, menarik dan melahirkan pengikut yang bodoh. Pemimpin cerdik menarik dan melahirkan pengikut yang cerdik.


3. Adakah PN-PAS mampu berikan calon alternatif lebih baik dari PMX yang dikenali dan punyai hubungan baik Kuasa Besar di Timur dan Barat? TIDAK!.


4. Adakah PN-PAS punyai calon yang lebih menarik dan fasih dari PMX menjadi jurujual Malaysia meyakinkan pelabur seterusnya cipta peluang kerja untuk rakyat? TIDAK!.


5. PN-PAS hanya ada calon lebih baik untuk mencela, mencarut dan menjadikan rakyat semakin bodoh seperti binatang yang selalu diungkap Presiden PAS. PMX tidak mampu rendahkan martabatnya seperti itu.


6. Jika 30 tahun PAS gagal cipta peluang kerja di negeri mereka, gagal urus kewangan dengan baik, kini mereka mencela usaha PMX di peringkat antarabangsa.


7. Berkhutbah di New York sepatutnya jadi hal yang baik, tapi dimata pemimpin PAS, ianya tercela walhal mereka parti 'jenama Islam'.


8. Sebaliknya hal yang buruk seperti mencarut, hina peribadi, berbohong, hasut agar membenci non-muslim disambut dengan takbir oleh 'Pejuang2 Islam' PAS.


9. Selepas kesemua dosa yang mereka lakukan, diyakin pula mereka layak 'Mati Syahid' jika mati menentang PMX. Terang2 ini fikrah Khawarij.


10. Persoalannya, bagaimana kita boleh selamatkan rakyat dan anak muda dari dibodohkan dan dimandulkan pemikiran mereka? ini satu jihad yang besar untuk kita semua. Semoga Allah kurniakan pahala.


Ahmad Mursi


No comments: