APA PUNYA LEKEH, PENANG YANG KATA NEGERI CINA DAP, MELAYU SENGKEK PUN 60AN 70 AN DAH ADA AIR PAIP.


30 TAHUN warga Chini menderita dengan masalah air di tempat mereka. Hanya pada 2017 isu ini mendapat perhatian  UMNOBN dan Kerajaan Negeri. Najib Razak umum projek kolam takungam air ini 2018 sebelum PRU14. Selepas 30 TAHUN.

UMNOBN Pahang tuduh peruntukan diberhentikan oleh PH dan salahkan DAP. Peruntukan projek ini melalui FELDA. Rasanya Menteri yang menjaga FELDA di bawah PH sekarang defacto Timbalan Perdana Menteri Kerajaan PN. Dan paling pasti bukan daripada DAP.

Apa-apa pun, 11 bulan selepas PRU14, Kerajaan PH dah sambung projek ini, seperti diakui oleh MB Pahang sendiri. Kalau ikut perkiraan UMNOBN Pahang, 11 bulan ini memang lebih lama daripada 30 TAHUN. Setuju? 😉

Dalam isu air di Pahang, banyak juga Kerajaan PH telah lakukan selama menjadi Kerajaan. Ini termasuklah pelupusan hutang projek bekalan air Negeri Pahang sebanyak RM1b dan meluluskan RM653 juta bagi tiga projek air di Negeri Pahang.

Bawa lah bertenang UMNOBN Pahang, PH sudah putuskan tidak akan bertanding PRK Chini. Beria sangat nak fitnah dan salahkan PH dan DAP ini dah kenapa?




Rileks la.

Young Syefura Othman
Ketua Pemuda PH Pahang

No comments: