ISU PALESTIN DIJADIKAN ASBAB MENGHASUT



 Isu Palestin, di tempat lain jadi asbab kebersatuan rakyat. Tapi di negara kita terbalik pula. Isu Palestin digunakan untuk menghasut kebencian, mendorong perpecahan serta alasan untuk tuduh orang lain tak Islam dan sebagainya.


Malah ada yang akal singkat, termakan hasutan itu hinggakan terkeluar ugutan untuk bunuh menteri. Yang menghasut tu adalah munafik yang jelas. Mahukan mileage politik sampai menaburkan fitnah hinggakan mereka yang lemah akal terpedaya.


Isu laungan takbir dan bendera Palestin ni bukan susah sangat pun. Tanya je anak sendiri keadaan di sekolah mereka. Kalau tak ada anak, tanya orang yang ada anak. Benda boleh check sendiri, pergi percaya bisikan syaitan tu kenapa?


Kalau sekolah anak kita ok, maknanya isu tersebut tak wujud. Hanya mainan makhluk munafik berhati hitam yang mendapat laba dari perpecahan umat. Tapi kalau betul di sekolah anak kita ada masalah, cuba tanya sekolah lain.


Kalau sekolah lain lain semua tiada masalah, cuma sekolah anak kita je yang tak benarkan takbir, pergi buat laporan ke PPD. Atau kalau nak terus ke KPM pun tak apa. Itu caranya. Bukan sebab satu sekolah je buat hal, sedangkan seluruh sekolah lain tak ada masalah, nak salahkan menteri.


Anjing-anjing sebelah sana memang jahat. Segala benda sekarang ni nak salahkan kerajaan. Padahal masa dia memerintah dulu, ayam tak cukup pun dia salahkan rakyat sebab kuat makan ayam. Siap kata makan ayam banyak tak elok.


Benda tak susah kalau kita rajin gunakan akal. Tapi kalau kita tak guna akal sendiri, bergantung kepada otak mereka yang hatinya bersarang syaitan, itu yang timbul idea jahat sampai menghalalkan darah sesama muslim.


Kalau niat nak bela Islam, sayang Islam pun, cara tu kena betul. Jangan ingat orang yang buat fitnah tu layak masuk syurga. Jangan ingat mengadu domba tu Allah sayang. Dan jangan pernah rasa meragut jiwa seorang yang beriman (waima kafir zimmi pun) tanpa sebab yang syarie tu dikira jihad.


Kalau rasa diri tu jahil, belajar. Tapi biar berbilang guru. Supaya tak ditipu oleh ulama su'. Bandingkan hujah dan dalil. Kemudian nilaikan berdasarkan akal yang rasional. Bukannya bertaqlid buta sampai rela diperbodoh dan diperguna.


Negara ni ada undang-undang. Kalau ko termakan hasutan manusia syaitan dan bertindak luar batas, akibatnya ko akan rasa sendiri. Syaitan yang hasut tu takkan peduli pun nasib ko. Hidup tu jangan jadi bodoh. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: