MASA SUSAH KAWAN TOLONG DAN BAGI PELUANG.LEPAS KAYA DAN SENANG..SAILANG PULAK...



Masa Muhyiddin dan Mahathir di buang dari UMNO mereka sanggup berjumpa dengan DSAI untuk bentuk kerjasama dinamakan Pakatan Harapan. Kita pungut dia. bawak dia atas pentas-pentas kita. Kita kedepankan dia ingat dia dah berubah...

Dia nak logo merah, kita akur, kita bagi...


Muhyiddin hantar surat mohon bertemu Dr Mahathir


Kita bagi dia bertanding walaupun banyak kerusi tu kerusi PKR/Amanah. Tak pe. kita bagi.

Dah menang, dia kata dia menyebabkan menang bukan sebab usaha Rafizi dan invoke yang berusaha selama 2 tahun yg mana raf jangan kata jadi menteri, jadi YB pun tak. kita diam..

Bila dah menang, jawatan menteri timbalan menteri semua dia nak sakau. Bagila 3 jawatan dekat geng Reformist. dan beberapa jawatan timbalan.

Yang lain, dia boleh sailang list geng reformist, bagi dekat si kitol dan wujudkan jawatan menteri ekonomi semata-mata nak bagi Azmin tu pegang kekayaan negara.

Masa peristiwa sailang, dia boleh pulak letak jawatan instead of serah kepada Kak wan. kita sabar.

Parti dia siap dengan bangganya pergi ke Istana bawak senarai nak tumbangkan kerajaan. Kita cegah dan tegah, tapi boleh plak dia lari last minit.

Sekarang bila parti dia dah goyang, dah nak rebah kebumi kena tolak badai UMNO dan PAS, eh eh eh boleh pulak ada orang offer tongkat nak bertahan.

Bila kita bising pasal ni, ada plak orang kutuk kita balik seolah-olah dia tak dipijak sama masa tu. Aik mudah benar lupa.

Satu benda aku belajar dari kehidupan ini:

You can't teach an old dog new tricks.

nor can you teach this old man and his comrades.

Jadi kenapa masih nak percaya? Kita tak yakin pada kekuatan diri sendiri, atau kita ni sudah terkesima dengan madu pangkat dan darjat menjadi menteri, timbalan, MPKK, KK, pengerusi-pengerusi sehingga kita tak sabar nak jugak balik walau dengan cara apa sekalipun. walaupun membawa musuh tu kembali di dalam selimut kita.

So ni aku nak bgtau ko orang....

Orang yang hebat, dibaling ke laut menjadi pulau,
dilontar kelangit menjadi bintang,
jatuh ke padang pasir menjadi wahah (oasis)

Orang yang lemah, umpamana orang yang lemas. Dia akan tarik apa saja dia boleh pegang, asalkan dia selamat... dan orang itu tenggelam.

yang mana satu kita?

Iswardy Morni



No comments: