SOQANG DAH KENA PENJARA . DI KELANTAN SEBAB BERLAKU PERBUATAN LUCAH. SEORANG LAGI PULA TAK ADA BUAT LUCAH CUMA BUAL LUCAH. JADI YANG JAJA NI SEBAB POLITIK. TAK GUNA BETOI WALAUN PAS.

 

Mahkamah Tinggi Kota Bharu hari inimengekalkan sabitan dan hukuman 13 bulan penjara terhadap seorang guru agama atas kesalahan kelucahan melampau pada seorang ahli perniagaan lelaki.



Beberapa hari sebelum ini, tular rakaman perbualan yang dikatakan oleh seorang Ketua Jabatan dengan seorang lelaki lain. Bagaimanapun Ketua Jabatan dan lelaki itu mengatakan suara dalam rakaman itu adalah suntingan AI.



Dua kejadian. Satu telah disabitkan kesalahan oleh mahkamah manakala satu lagi dikatakan sebagai fitnah. Satu telah berlaku kejadian manakala satu lagi, tiada berlaku apa-apa kecuali perbualan lucah.


Menurut Islam, seseorang itu tidak dikira berdosa selama mana dosa itu belum dilakukan. Perbualan lucah mungkin berdosa tapi tidaklah dosanya itu sebesar melakukan kelucahan melampau.


Nampak perbezaannya?


Tapi yang menjadi bualan hangat, yang dijadikan bahan kutukan, yang mendapat cemuhan, adalah yang berbual itu walaupun sebenarnya tidak ada perbuatan secara fizikal. Kenapa agaknya?


Mudah je jawapannya. Sebab politik. Itu saja.


Jadi puak yang acah suci, yang konon benci kepada kepada kemungkaran, hanya mencerca pihak yang mereka tidak suka walaupun ianya satu fitnah. Atau kalau bukan fitnah pun, dosanya belum berlaku lagi.


Tetapi sekiranya kaum mereka sendiri yang lakukan, biarpun mahkamah dah sabitkan kesalahan bahkan telah pun jatuhkan hukuman, mereka akan diamkan.  Begitulah tahap hipokrasi mereka. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: