FUHHHH...HANG DAKWAH UNTUK YANG BEEBEZA POLITIK BINAWE BETOI

 




Kalau Nabi saw berdakwah cara lebai, Islam hanya kekal di Gua Hira' je.


Suka sangat lebai doakan kebinasaan dan bencana kepada orang yang mereka anggap musuh. Bukan musuh Allah pun. Cuma musuh mereka je. Tapi doa lebai memang penuh dengan kebencian.


Nabi saw dulu pernah cuba berdakwah di Thaif tapi disambut dengan lontaran batu. Punyalah dahsyat sampai berdarah seluruh tubuh Baginda saw. Kasut yang Baginda pakai pun menakung darah.


Tapi bila malaikat datang beritahu Baginda cuma perlu berdoa, maka akan dihimpit 2 gunung supaya hancur bumi Thaif, Nabi saw enggan. Sebaliknya Nabi saw doa agar bumi Thaif jadi bumi dakwah.


Nampak? Yang di Thaif pada masa tu musuh Islam, musuh Nabi saw, musuh Allah. Cederakan Nabi saw begitu teruk. Tapi tak ada sikit pun Nabi saw terniat nak tengok penduduk Thaif diberikan musibah.


Itu belum cerita tentang Yahudi buta yang Nabi saw suapkan makan setiap hari sambil dengar Yahudi tu kutuk Muhammad saw yang dia sendiri tak pernah jumpa. Nabi saw tak marah pun bahkan tetap suap orang tua itu hingga akhir hayat Baginda.


Itu akhlak Nabi saw. Itulah cara dakwa Baginda saw dan berasbab itulah Islam mekar di seluruh dunia. Tapi tengoklah sendiri perangai lebai. Mereka tak berdakwah dengan hikmah, tapi dengan seranah.


Akhlak siapa yang lebai PAS ikut? Ini bukan akhlak Nabi saw. Sifat dendam, suka tengok kesusahan dan kehancuran orang lain ni sifat iblis. Takkanlah PAS mengidolakan iblis pulak? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: