MASA ADA KUASA LUPA NAK LAKSANAKAN ATAU TIADA KEUPAYAAN.

 



Masa ada kuasa, Mahiaddin dan PN sendiri (𝘁𝗲𝗿𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 𝗣𝗔𝗦) bercakap tentang subsidi bersasar. Mahiaddin sendiri sebut tentang 𝗽𝗲𝗻𝗷𝗶𝗺𝗮𝘁𝗮𝗻 serta fakta majoriti subsidi 𝗱𝗶𝗻𝗶𝗸𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗴𝗼𝗹𝗼𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗧20.


Tapi sekarang, bila tanpa kuasa, otak mereka dah jadi terbalik pula. Mereka pula sibuk nak 𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗵𝗮𝗻 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗴𝗼𝗹𝗼𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗵𝗮𝗸𝗮𝘆𝗮. Bagi aku ini 𝗸𝗲𝗯𝗼𝗱𝗼𝗵𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗻𝘆𝗮𝘁𝗮 pemimpin PN.


Kalau PN ada cita-cita untuk ambil alih pentadbiran negara, mereka kena sokong subsidi bersasar ini. Jadi kalau ditakdirkan mereka menang (na'uzubillah), cuma perlu 𝘁𝗲𝗿𝘂𝘀𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗷𝗮. Ia dah dilaksana.


Satu perkara yang kita kena ingat, di zaman PN, yang disebut hanya T20. Masa tu klasifikasi berdasarkan pendapatan kasar semata-mata. Maka ada orang yang gaji besar tapi 𝘁𝗮𝗻𝗴𝗴𝘂𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗷𝘂𝗴𝗮 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿, dilabel T20 walaupun sebenarnya dia M40.


Dengan kerajaan sekarang, klasifikasi akan mengikut 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗷𝗮. Maknanya walaupun gaji besar, tapi kalau tanggungan juga besar, maka orang itu 𝗺𝘂𝗻𝗴𝗸𝗶𝗻 𝗹𝗮𝘆𝗮𝗸 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶.


Jadi, walaupun telah beberapa PM menyebut tentang 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝘀𝗮𝗿 ini, hanya Madani pimpinan YAB 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿 yang betul-betul serius dan bersungguh untuk laksanakan subsidi bersasar 𝘁𝗮𝗻𝗽𝗮 𝗺𝗮𝗻𝗮-𝗺𝗮𝗻𝗮 𝗽𝗶𝗵𝗮𝗸 𝗯𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗮𝗯𝗮𝗶 𝗮𝘁𝗮𝘂 𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻𝗶𝗮𝘆𝗮.


PH dan Kerajaan Perpaduan dah siapkan semua kerja yang susah. PN cuma sokong je. Kalau 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝗱𝗶𝘁𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮 dan berjaya ambil alih kerajaan, kan mereka sendiri yang senang. Tapi tu la. 𝗣𝗡 𝘁𝗮𝗸 𝗽𝗲𝗿𝗻𝗮𝗵 𝗰𝗲𝗿𝗱𝗶𝗸. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: