Takiyuddin cuba menipu Allah?

 




Takiyuddin cuba menipu Allah?


1. Sahabat saya Ahmad Mursi menulis dan mengatakan bahawa Takiyuddin mengulas isu qazaf dengan cara selamat. Sebab beliau peguam, jadi beliau tahu mengulas untuk elak disaman.


2. Sebenarnya selamat itu hanya sementara,  Allah dalam Surah al baqarah ayat ke sembilan ada berfirman, "mereka cuba memperdayakan Allah dan orang-orang beriman, tapi mereka hanya memperdaya diri mereka sendiri"



3. Jelas takiyuddin cuba menipu orang ramai, tapi sebenarnya menipu diri sendiri. Sebabnya,  dalam al-Quran, Allah juga berfirman dalam Surah an-Nur ayat ke empat yang mana seseorang yang menuduh seseorang wanita baikberzina, hendaklah membawa empat orang saksi. Para ulama turut memasukkan liwat sebagai sama dengan zina.


4. Oleh itu, apa kaedah sekalipun, standard perundangan Islam, yang menuduh kena bawa empat orang saksi untuk kes zina. Dan bawa bukti untuk lain-lain kes.


5.  Takiyuddin sanggup berkata Anwar Pengamal 'homoseksual tegar' sambil merujuk kepada media dari Itali. Katanya kenapa tak saman?


6. Tuduhan itu asalnya dipetik oleh Hamzah didalam Parlimen. Anwar Ibrahim sendiri sudah menjawab, malah Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil  pun ada menjawab.


7. Kebodohan Hamzah nampaknya diteruskan oleh Takiyuddin. Sebelum ini Takiyuddin terbukti bodoh apabila memujuk Hadi Awang untuk menyaman Claire di London. Hadi akhirnya terpaksa tarik saman dan bayar pula pada Claire sebanyak RM1.4 juta.




8. Takiyuddin bukan sahaja bodoh tapi penipu apabila menafikan bayaran kepada Claire.


9. Sudahlah penipu dan bodoh,  Takiyuddin juga derhaka kepada DYMM YDPA. 



10. Bodoh, penipu, derhaka dan buat dosa Qazaf. Itu sebenarnya tidak pelik untuk Takiyuddin yang mengaku pemimpin syiah adalah idola nya.


11. Sampaikan tulisan ini kepada Takiyuddin supaya beliau sedar yang beliau bodoh, penipu, derhaka pada raja dan buat dosa qazaf. Supaya ada masa beliau bertaubat. 


Terima kasih.


Fairul al Qasas




No comments:

Post a Comment