PAS ANTI KRITIKAN. MANA BOLEH TEGUR.. MACAM PARTI KOMENEH JUGAK LA.

 

Memang ada yang minta aku ulas tentang ucapan dari 𝗽𝗲𝗿𝘄𝗮𝗸𝗶𝗹𝗮𝗻 𝗣𝗲𝗿𝗹𝗶𝘀 dalam 𝗠𝘂𝗸𝘁𝗮𝗺𝗮𝗿 𝗣𝗲𝗺𝘂𝗱𝗮 𝗣𝗔𝗦. Tapi disebabkan aku banyak habiskan masa atas jalan sehari dua ni, aku tak sempat.



Cuma bila aku tengok ucapannya, aku teringat kepada peristiwa muktamar 2015 tak silap aku. Masa tu ada seorang perwakilan yang 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗸𝗿𝗶𝘁𝘂𝗸 𝗽𝗶𝗺𝗽𝗶𝗻𝗮𝗻 𝗣𝗔𝗦 𝘀𝗲𝗰𝗮𝗿𝗮 𝘁𝗲𝗿𝗯𝘂𝗸𝗮.


Masa tu, ada 𝗨𝗻𝗶𝘁 𝗔𝗺𝗮𝗹 yang 𝗵𝗲𝗻𝘁𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝘄𝗮𝗸𝗶𝗹𝗮𝗻 𝗶𝘁𝘂 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗯𝗲𝗿𝘂𝗰𝗮𝗽 𝗱𝗮𝗻 𝗿𝗮𝗺𝗽𝗮𝘀 𝗺𝗶𝗸𝗿𝗼𝗳𝗼𝗻. Begitulah PAS. Mereka tak boleh berhadapan dengan kritikan. Macam komunis juga la.


Setidaknya Perwakilan Perlis baru-baru ini tak hadapi suasana yang sama. Dia dapat habiskan ucapannya dengan tenang. 𝗥𝘂𝗽𝗮-𝗿𝘂𝗽𝗮𝗻𝘆𝗮...


Aku baru jumpa surat ni di platform X tadi. Kesahihan tak dapat dipastikan. Tapi dari laras bahasa, aku yakin ia surat yang 𝙤𝙧𝙞𝙜𝙞𝙣𝙖𝙡. Dan isinya?


Sedikit pun 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 mengejutkan aku. Palsu atau tulen, bagi orang yang dah kenal lama PAS, atau 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗮𝗸𝘂 𝘀𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶, 𝗺𝗮𝗻𝘁𝗮𝗻 𝗮𝗵𝗹𝗶, surat seperti ini bukanl sesuatu yang memelikkan.


Sebab PAS memang benci kritikan. Bagi PAS mereka adalah 𝗺𝗮𝗸𝘀𝘂𝗺. Sebab itu PAS 𝗺𝗮𝗸𝗶𝗻 𝗹𝗮𝗺𝗮 𝗺𝗮𝗸𝗶𝗻 𝗷𝗮𝗵𝗮𝗻𝗮𝗺 kerana parti itu enggan menerima sebarang teguran dan nasihat.


PAS sentiasa melihat mereka yang mengkritik, walau pun dengan niat untuk selamatkan parti itu, 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗴𝗮𝗶 𝗺𝘂𝘀𝘂𝗵 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮. Sebab tu aku kata 𝗣𝗔𝗦 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗺𝗶𝗿𝗶𝗽 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝘀 berbanding parti yang mereka selalu kaitkan dengan komunis.


Ingat lagi kes MB 𝗹𝗮𝗻𝗴𝗴𝗮𝗿 𝗣𝗞𝗣 untuk 𝙩𝙚𝙨𝙩 𝙙𝙧𝙞𝙫𝙚 kereta baru? Menipu dengan menafikan tu satu hal. Orang yang pecahkan cerita pula jadi 𝗺𝗮𝗻𝗴𝘀𝗮 𝗸𝗲𝗰𝗮𝗺𝗮𝗻.


Sekarang, bayangkan kalau PAS berkuasa penuh jadi pemerintah negara ini. Kalau ada yang cuba bongkar salah laku pemimpin, nescaya 𝗽𝗲𝗻𝘂𝗵 𝗽𝗲𝗻𝗷𝗮𝗿𝗮 dengan 𝘸𝘩𝘪𝘴𝘵𝘭𝘦 𝘣𝘭𝘰𝘸𝘦𝘳.


Tanpa kuasa pun mereka boleh gelar orang yang tak bersetuju dengan mereka sebagai 𝗸𝗮𝗳𝗶𝗿 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝘂𝗻𝗮𝗳𝗶𝗸. Apa lagi kalau ada kuasa. Begitulah PAS. 𝗧𝗲𝗿𝗹𝗮𝗹𝘂 𝗷𝗮𝘂𝗵 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗮𝗸𝗵𝗹𝗮𝗸 𝗡𝗮𝗯𝗶 saw.


Sebab itu umat Islam yang berakal dan beriman wajib menolak PAS. Mereka tidak membawa sifat Islam. Sebaliknya mereka hanya 𝘁𝘂𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗶𝗺𝗲𝗷 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 untuk dapatkan pengaruh. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


#BoikotHotFM

#BoikotKJ

#BoikotJohan


Nota tambahan: Pemimpin PAS nafikan ketulenan surat ni. Aku pun tak kata surat ni tulen. Tapi ia tetap tak mengubah isu penulisan aku. Muktamar 2015, apa yang berlaku kepada Ustaz Ridhwan jadi saksa PAS tak boleh terima kritikan.


.


.


No comments:

Post a Comment