𝗚𝗥𝗘𝗘𝗡 𝗧𝗨𝗥𝗧𝗟𝗘 𝗔𝗧𝗔𝗨 𝗞𝗨𝗥𝗔-𝗞𝗨𝗥𝗔 𝗛𝗜𝗝𝗔𝗨 𝗞𝗜𝗡𝗜 𝗝𝗔𝗗𝗜 𝗠𝗔𝗦𝗞𝗢𝗧 𝗣𝗔𝗦


Kena sangat kura-kura hijau dengan perut hijau Tok Dor (dipanggil oleh MSO) tu yang saya panggil 𝗣𝗮𝗸 𝗔𝗷𝗶 𝗘𝗱𝗱𝘆 𝗧𝗘𝗠𝗣𝗘 ...hehe. PNtaksub, PNcacai, 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 dia pun mcm kura-kura. Setakat ni saya dah berkali2 menulis tentang ekonomi Malaysia semakin baik terutama MYR yang setiap hari mengukuh...tapi walaun mcm kura-kura sahaja.


Para 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 𝗞w𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 yang dok maki hamun saya selama ini apabila MYR jatuh, kini meroyan, serupa kura-kura hijau 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗹𝗮 𝘁𝗲𝗿𝘀𝗼𝗻𝘁𝗼𝘁 𝗞𝗘𝗟𝗨𝗣𝗢𝗤 bergolek-golek masuk gua. 🤣


Wallahualam.


-Zus Din 

20092024

**********

Dari FB Page MSO : 


𝗚𝗥𝗘𝗘𝗡 𝗧𝗨𝗥𝗧𝗟𝗘 𝗠𝗔𝗦𝗞𝗢𝗧 𝗣𝗔𝗦 


Semalam seorang kawan hadiahkan seekor kura kura berwarna hijau untuk cucu saya. Apabila Tok Dor analogikan parti Pas sebagai kura² hijau saya kurang percaya makhluk Allah ini wujud.


Apabila kawan saya itu bawa kura² hijau untuk cucu saya baru saya percaya akan keadaannya.


Saya selute kepada Tok Dor kerana knowledge nya sangat luas dalam hal ehwal kehaiwanan.


Tok Dor menjadikan Green Turtle ini sebagai maskot Pas kerana, kulitnya keras, kepala pendek dan nyawa panjang. Jangan main.makan dengan Green Turtle ini. 




Tetapi seperkara Tok Dor tidak sempat hitung bahawa perjalanan Turtle ini sangat perlahan dan sering kali kalah dalam perlawanan khasnya lumba lari. Jika Tok Dor dapat revelusikan tabiat haiwanan ini hebat Tok Dor. 


Trims.



No comments:

Post a Comment