YB STEVEN SIM BOLEH JA SAMAN KAKI FITNAH NI.





 Tersebar di media sosial walaun tuduh YB Steven Sim 𝗺𝗮𝗶𝗻 𝗶𝘀𝘂 3𝗥 bila cadangkan untuk perbahatui 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗸 𝘀𝗼𝘀𝗶𝗮𝗹. Ada banyak posting fitnah begitu. Aku ambil satu ni je.


𝗖𝗲𝗺𝘂𝗶𝗵 aku dengan perangai walaun yang tak habis dengan fitnah ni. 𝗞𝗶𝘀𝗮𝗵 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿 𝘁𝗮𝗸 𝗱𝗶𝗮𝗺𝗯𝗶𝗹 𝗽𝗲𝗱𝘂𝗹𝗶. Asal nampak ada niat menghasut, terus dia hasut.


Cerita sebenar, yang dimaksudkan oleh YB Steven itu adalah mengenai 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗸 𝘀𝗼𝘀𝗶𝗮𝗹 𝗱𝘂𝗻𝗶𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴𝗮 𝗵𝗮𝗻𝘆𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗴𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮-𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮 𝗸𝘂𝗮𝘀𝗮 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿 𝗱𝘂𝗻𝗶𝗮.


Dia bercakap pun di Persidangan Buruh Antarabangsa di Geneva. 𝗠𝗮𝗻𝗮 𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗲𝗻𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗸 𝘀𝗼𝘀𝗶𝗮𝗹 𝗱𝗶 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮 𝗸𝗶𝘁𝗮. Aku akan letak video di ruangan komen nanti.


Malah dalam ucapan YB Steven, dia turut promosikan gagasan Madani yang dibawa oleh YAB PMX malah, dalam memperkatakan itu, keadilan negara Madinah yang 𝗱𝗶𝘁𝗮𝗱𝗯𝗶𝗿 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗡𝗮𝗯𝗶 ﷺ 𝗷𝘂𝗴𝗮 𝘁𝘂𝗿𝘂𝘁 𝗱𝗶𝗽𝘂𝗷𝗶.


Walaun boleh spin cerita untuk timbulkan kegusaran awam. Ini kalau kena tangkap nanti, dia menjerit kata 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗯𝗮𝘀𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗮𝗿𝗮. Sedangkan mereka mahu kebebasan memfitnah.


Bukan walaun saja perlu dipersalahkan. Ianya bermula dari Awani yang sengaja 𝗺𝗲𝗻𝗲𝗿𝗯𝗶𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗶𝘁𝗮 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘁𝗮𝗷𝘂𝗸 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗷𝗲𝗹𝗮𝘀 𝗹𝗮𝗿𝗶 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗲𝗸𝘀 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿. 


Bila aku cuba klik untuk baca sendiri apa yang ditulis, sayangnya beritanya telah diturunkan. Kalau setakat salah tajuk, boleh edit je. Tapi ini kena padam terus?


Kalau aku jadi Menteri Komunikasi, aku dah gantung lesen Awani 6 bulan kalau pun tak tarik terus. Sebab ini 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗿𝘁𝗮𝗺𝗮 𝗸𝗮𝗹𝗶 𝗸𝗲𝗷𝗮𝗱𝗶𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗴𝗶𝗻𝗶 𝗯𝗲𝗿𝗹𝗮𝗸𝘂.


Mungkinkah Awani dikawal oleh walaun?


Aku cuma doakan walaun semua diberikan kesedaran dan kembali kepada kebenaran. Atau kalau tak, biarlah mereka lenyap terus dari negara ini. Biar aman.Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments:

Post a Comment