BERNIAGA SECARA KUTIP DERMA





Ustaz Basri merupakan pemilik dan pengedar kurma jenama The Haramain.




Alamat The Haramain exactly sama seperti alamat JD.


Basri juga pemegang saham terbesar JD.


Malam tadi, FB The Haramain masih boleh diakses. Namun hari ni kesemua media platform berkait dengan kurma The Haramain hilang dari dunia maya.


Something berbau very keikanan!


Cuba perhatikan jenama kurma yang AH&AT promote untuk kutipan derma.



Rupanya, tawaran commission 20% oleh JD kepada influencer untuk kutip derma bukan sahaja bertujuan menarik perhatian awam, malah Basri ada muslihat untuk melariskan produk.


Hairan juga, kenapa infaq kurma boleh mencecah RM 100 ribu?


Lagi menghairankan, kenapa infaq hanya pada specific brand, The Haramain?


The Haramain Basri yang punya.


Maknanya, kutipan derma infaq kurma oleh AH&AT merupakan sales bagi Basri.


Scam No One



Akhirnya duit kembali kepada kepada Basri untuk membeli kurma The Haramain.


Berapa banyak yang Basri dah edarkan secara percuma, so far kami tak nampak apa-apa dalam FB The Haramain semalam.


Kami bersangka baik, mungkin Basri tidak suka mempamerkan sifat pemurah, takut jadi riak dan bongkak.


Maka sebaiknya Basri pamerkan audit kepada public.


Namun masalah juga dengan audit, sebab duit derma beli produk sendiri.


Siapa yang monitor inventory?


This is a shady business deal.