STRATEGY PEMASARAN BARU DENGAN PEMBAHRUAN MENU

 


ASRAF JEFFRT



Perasan tak yang McD dan Starbuck akan keluarkan Menu baru atau Seasonal Menu pada hampir setiap bulan? Ini adalah salah satu teknik pemasaran yang dipanggil sebagai Customer Activation.

.

Kita kena terima hakikat yang walaupun seseorang itu suka 'berdooh' dengan produk yang kita jual,lama-kelamaan dia akan mula rasa muak dan boring. Bila sudah sampai tahap ini, buat lah promosi macamana sekalipun,bagi diskaun sampai beratus ringgit, dia tidak akan beli.

.

Untuk atasi masalah ini, kita kena tukar produk ataupun perkenalkan menu baru yang dia belum pernah rasa ataupun belum muak.

.

Hal ini tidak tertakluk pada jual beli sahaja,bahkan dalam teknik pemasaran juga. Saya ada bayar banyak page dan influencer untuk pemasaran Samurai Yakiniku Bangi . Pada peringkat awal, content itu viral. Cuma bila diulang-ulang, content tersebut tidak dapat sambutan lagi.

.

Tapi bila saya tukar content, buat produk baru, orang mula share balik. Orang mula ada minat semula. Hasilnya, Alhamdulillah, kedai mula penuh semula.

.

Bayangkan,level marketing pun orang tidak suka tengok content yang sama, level jual beli apatah lagi. Maka, perkenalkan kepada anda, Wagyu Skewer Samurai Yakiniku . Sekarang promosi RM15. Sehari ada 30 unit sahaja. Anda boleh walkin di mana-mana Samurai Yakiniku berhampiran dengan anda.

.

Mohon Like dan Share.

Terima kasih.