Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini melancarkan Kempen Beli Barangan Malaysia Tahun 2020 (KBBM).
Ini tidak selari dengan pemimpin PN khususnya Pas ketika menjadi pembangkang yang sangat bersungguh-sungguh berkempen membeli barangan muslim (BMF).
Muhyiddin berkata, kempen beli barangan Malaysia adalah bertujuan memulih dan mengekalkan daya saing ekonomi pascapandemik COVID-19.
Beliau berkata, pengguna perlu memastikan setiap perbelanjaan adalah lebih nilai untuk wang ke atas produk termasuk produk tempatan yang berkualiti.
Berucap melancarkan Kempen Beli Barangan Malaysia Tahun 2020 (KBBM) dan Program Jualan Mega di pusat beli-belah Suria KLCC di sini, beliau berkata, kerajaan menerusi PENJANA memperuntukkan RM20 juta untuk memastikan kempen itu dapat memberikan impak besar kepada sektor peruncitan tempatan.
Beliau berkata, pengguna perlu memastikan setiap perbelanjaan adalah lebih nilai untuk wang ke atas produk termasuk produk tempatan yang berkualiti.
Berucap melancarkan Kempen Beli Barangan Malaysia Tahun 2020 (KBBM) dan Program Jualan Mega di pusat beli-belah Suria KLCC di sini, beliau berkata, kerajaan menerusi PENJANA memperuntukkan RM20 juta untuk memastikan kempen itu dapat memberikan impak besar kepada sektor peruncitan tempatan.