Laaaa....JUAI APA PLAK.....KERAJAAN MELAYU ISLE MANA BOLEH JUAI JUAI....


MOHD MUKHLIS MOHD SYARIF


Bila saya sentuh kita move on untuk PRU15, saya ada kata yang jeneral walaun sekarang semuanya sudah tercyduk.

Tanaka Mustafa

ini salah sorang daripadanya yang jadi bibliophilia untuk pewala satu Malaysia; segala tulisan dia di jadikan gospel padahal mereka tak tahu pun apa yang mereka copy paste.

Kalau yang "cream of the crop" pun dah berpeluh tercyduk nak explain penjualan asset kerajaan oleh lebai (yang dia nafi tapi all cabinet action is a collective responsibilities) , inikan pula ignorant sheep. Ingat PRU15 sosial media akan jadi main battle ground, sebab itu JASA@J-KOM dapat 80 juta ( even pengkhianat pun tahu)

Lagi satu, geng-geng depa ini suka betul dengan pangkat hanya untuk nampak diri tu credible, tu yang pakat gila buh title Dr, Ustaz, Tuan Guru, Syeikh Maulana tapi hakikatnya kosong.

Sebab itu bila kita baca ayat

Dr Tanaka Mustafa

ni, tak ada satu pun ayat dia dari segi linguastik yang cerminkan dia ini seorang yang deep thinker apatah lagi pemegang sarjana kedoktoran.

Well ini bukan ad-hominem, i just hate fake persona trying to mislead people into believing that they are larger than life.

 







 


Aman Muhammad

YcenetnstSeprlihdoany nasSdueit s10g:oah13arSehd  · 

Jual beli aset adalah amalan biasa dunia bisnes/korporat, namun PAS jadikan ia sebagai naratif untuk memfitnah.

Oleh : Aman Muhammad.

1) Jual dan beli aset dalam dunia perniagaan adalah perkara biasa. Hari ni beli, esok jual. Samada beli aset dari syarikat non-muslim, atau jual aset kepada syarikat non-muslim, ia tidak menjadi isu pun sejak zaman BN jadi kerajaan lagi. Benda biasa je tu.

Jadi apa yang

Tanaka Mustafa

Dr Tanaka Mustafa

respon mengenai penjualan aset PNB kepada syarikat cina Batu Kawan Bhd tu, asasnya tiada masalah pun ia amalan biasa dunia bisnes.

Apa jua alasan Tanaka nak goreng justify beri dalil halal tindakan PNB jual aset, pun takde masalah.

Terima kasih Tanaka kerana beri respon.

Namun jika ada pertikaian pun, ia melibatkan pihak mana yang berkepentingan dalam urusan jual beli itu, tu sahaja.

2) Penjualan aset-aset TH (baca aset umat Islam) di zaman BN pun berlaku. Even kerajaan PAS Kelantan pun menjual aset-aset negeri.

Contohnya dalam Laporan Audit Negara mendedahkan, Kerajaan PAS Kelantan menjual tanah milik PMBK Sawit dengan harga yang rendah untuk bayar hutang syarikat, namun penjualan tanah dengan harga yang murah ini masih tidak mampu selamatkan PMBK Sawit, natijahnya PMBK Sawit melingkup dan terpaksa 'hentk operasi', staff pula diberhentikan kerja dengan pampasan yang tak seberapa.

3) Pada akhir tahun lepas, PAS membawa naratif fitnah "PH jual aset umat Islam" melalui isu penjualan aset TH Plantations. Disebabkan kelemahan PH menguasai media sosial pada ketika iti menyebabkan rakyat terpengaruh dengan naratif fitnah PAS itu.

Bukan sahaja di media sosial, bahkan PAS pergunakan masjid dan surau untuk sebarkan fitnah ini, siap tular video lebai PAS berceramah atas masjid menipu kata PH jual aset umat Islam, sampai hukum berdosa diazab kubur sebab jual aset TH.

4) Setelah PAS jadi kerajaan dan pada Julai yang lepas, Timbalan Menteri Agama PAS (cak!) berkata akan menilai semula penjualan aset-aset TH Plantations dan berkemungkinan akan membatalkan penjualan itu.

Maka bertakbirlah penyokong Tanaka seolah-olah Tuhan sudah memberikan kemenangan kepada mereka.

5) Namun pada 26 November lalu, Berita Harian melaporkan TH Plantations sudah mula menjual aset dan dijadualkan untuk tempoh 12 bulan akan datang. Eh, bukankah sebelum ini Timbalan Menteri PAS berkata akan nilai dan mungkin akan membatalkan?

Rupa-rupanya tidak, bukan nilai untuk batal, tapi menilai untuk terus menjual, cuma alasan jual tu tambah alasan 'Covid-19' je.

6) Jika dulu PAS bantah PH nak jual aset TH Plantations atas alasan ia masih boleh mencatat keuntungan. Habis tu kenapa hari ni TH Plantations sudah catat keuntungan tapi masih nak jual aset-aset tu lagi?

Inilah dunia bisnes sebenarnya, dari sudut ilmu bisnes tak jadi isu pun jual aset walaupun sedang catat keuntungan. Maka tindakan PH dulu yang mahu jual aset TH Plantations adalah TEPAT yang hari ini dibuktikan PAS sendiri yang tidak membantah pun penjualan aset-aset TH Plantations.

Kesimpulan:

Inilah yang sering aku ulang mengenai PAS, bahawa PAS hari ini dipimpin dan dikuasi oleh gerombolan Ulamak Jahat. Ulamak Jahat yang sanggup menipu dan memfitnah demi keuntungan politik.

Tapi takpa, aku tunggu Tanaka buat ulasan pasal penjualan aset TH Plantations pula. Apakah dalil yang akan Tanaka guna untuk halalkan penjualan itu.

Sekarang ni, UMNO pula yang istiqamah bantah penjualan tu. Walaupun UMNO buat itu adalah sekadar populis, itulah yang PAS buat dulu. Nak jadi 'hero' di mata rakyat.

Kalau tengok page Najib, ramai yang sudah kecam PAS.

Alhamdulillah.

What you give, you get back.

PAS kini dilihat sebagai penjual aset umat Islam.

Dulu mengata PH, kini Allah lempar balik tohmahan tu kepada PAS kembali.

Sekian.

 


No comments: