MASIH ADA PELUANG UNTUK UNDI MENOLAK BELANJAWAN 2021?








Seperti yg saya katakan dalam posting sebelum ini secara PERIBADI saya TIDAK bersetuju dgn tindakan DSAI hari ini dari sudut usaha menumbangkan TSMY dan KERAMITA PN.

Namun saya boleh menerima dari sudut keprihatinan beliau terhadap kebajikan dan kepentingan rakyat. Cara DSAI ini juga dapat mengelakkan propaganda lebih dahsyat terhadap PH bila dilihat tidak prihatin dengan kesusahan rakyat. Oleh itu saya tetap beri "Benefit of the Doubt" kepada DSAI.

Meskipun saya berpendapat bahawa undi belah bagi di peringkat Jawatankuasa / Peruntukan kpd Kementerian TIDAK akan menggugat kedudukan TSMY sebagai PM dan kedudukan KERAMITA PN, NAMUN.....DSAI mungkin ada idea berbeza, akan menolak pada peringkat BACAAN KALI KETIGA kerana Tajuk Panjang akan dibacakan semula pada peringkat ini dan Undian Kali KEDUA akan dibuat.

Bacaan Kali Ketiga ini adalah untuk sesuatu Rang Undang2 diluluskan oleh Dewan Rakyat sebelum layak dibawa ke Dewan Negara.

Oleh itu TSMY dan KERAMITA PN masih belum boleh menarik nafas lega?? DSAI dan pimpinan PH mungkin dapat mengesahkan ini.

Wallahualam.

- Zus Din

26 November 2020

Kredit : Nizam Husin atas info.

 

No comments: