BILA DAPAT JAWATAN MELALUI ISTIDRAJ

 

MOHD MUKHLIS MOHD SYARIF

Image may contain: 1 person, text


Kes Beer yang tak memabukkan ni lebih kurang macam kes RUU355 la. Bila dengar aje kata ketua lebai nak bentang RUU355 terus naik stim penyokong. Siapa yang persoal bab teknikaliti semua pakat kena kapir.

Depa bukan kisah pun RUU355 tu cacat, tak ada limit dalam hukuman, depa tak kisah pun yang bab mahkamah syariah sendiri ada beza kuasa dari mahkamah civil, depa tak kisah yang hakim mahkamah syariah gaji berbeza dengan mahkamah sivil.

Depa ingat kalau laksana RUU355 terus dapat redha Allah. Sampai 5 tahun kena tipu, bentang tajuk lepas tu sendiri tangguhpun dah di angkat jadi hero. Kena heret sampai ke padang merbuk turun dari pantai timur. Boleh pula mereka salahkan Amanah dan DAP sebab tolak RUU355 padahal bentang pun belum? Apa punya mewa boleh tahu siapa yang tolak dan siapa yang sokong kalau belum bentang. Macam match final bola belum mula dia dah marah kata orang tak sokong.

Bila dah ada kuasa melalui istidraj, boleh kata RUU355 bukan perkara utama. Nampak sangat RUU355 hanya untuk mempergunakan penyokong dan penuhkan tabung milo. Ada tak lebai minta maaf?

Kes Beer ini pun sama. Padahal yang tukang duk announce tu bukan main banyak skandal terpalit dengan dia; dia selamat sebab jadi trojan horse mantan PM dan PM sekarang nak bagi lemah parti dia. Tapi yang tak boleh brain, ada mufti belum apa-apa dah puji melangit, siap bagi jaminan rahmat lagi padahal dia sendiri bagi jaminan apa yang dia tiada pengetahuan.

Rupanya-rupanya Beer yang kurang dari 7% alcohol tidak di kategorikan sebagai minuman keras di tanah Melayu Isle, jadi tak ada beza pun dengan dulu. Memang dari dulu 7Eleven dan speedmart hanya jual beer dan bukan wine. Jadi yang Mofti duk puji sakan sebab apa? Padanlah di beri gelaran Sahribut samahaha serba tahu (SSST) sebab palatao sangat.

 

No comments: