Thursday, October 29, 2020

TOLAK BAJET SEHINGGA HAK RAKYAT DIKEMBALIKAN

 Image may contain: 1 person, text that says "MY MAXISAO 11:55P Istana boleh beri pandangan, jangan sampai campur tangan Muhyiddin Harits Asyraf Hasnan Julai 10, 2019 15:18 MYT Menurut Muhyiddin, Istana Johor boleh beri pandangan tetapi jangan sampai ke satu peringkat dianggap mencampuri urusan-urusan -urusan pentadbiran. Gambar BERNAMA"






Dulu, dia ni bukan main marah kalau istana campurtangan politik. Sekarang, apa dah jadi? Nak buat bajet pun nak bergantung dengan istana? Kamu tahu ke tidak buat tugas PM? Kalau tidak tahu, letak saja jawatan. Memegang jawatan yang bukan hak itu haram hukumnya. Nak makan gaji haram sampai mati?

Lebai pun sama. Dulu, lebai juga ajar kita. Meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya itu adalah satu kezaliman. Mengambil sesuati yg bukan hak kita, satu pengkhianatan. Kedua2nya haram dan berdosa besar.

Adakah meletakkan muhyiddin sbg PM itu kena pada tempatnya? Apatah lagi mmg jelas tiada sokongan dari majoriti MP? Kenapa lebai serban tebal ini sanggup sokong juga? Kerajaan yang wujud hari ini adalah kerajaan yang tidak pernah diangkat oleh rakyat di dalam pilihanraya. Dia wujud kerana perbuatan khianat. Perbuatan khianat atau pembelot itu satu perbuatan yg dikeji oleh agama dan tidak akan mencium bau syurga. Apakah lebai boleh berlepas diri dari perbuatannya menyokong satu pengkhianatan?

Menyokong pengkhianat sama seperti menggalakkan pengkhianatan. Usah bicara lagi soal hudud selagi lebai sendiri bersekongkol dengan pengkhianat walaupun parti berjenama Islam ini pernah merasai betapa sakitnya dikhianati sewaktu mereka memerintah Kelantan, Terengganu dan Perak.

Semoga bajet dari kerajaan pengkhianat ini ditolak sehingga yang hak dikembalikan.

WFAUZDIN NS

 

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers