SOSIAL EXPERIMENT DI CHINA..IANYA TETAP WUJUD TANPA FAHAMAN DAN BANGSA



NORMAN RAZDUAN

VIDEO INI BUKAN VIDEO YANG PENULIS MASUKKAN ..CUMA MEMANG ADA SIFAT DAN PANDANGAN PRIHATIN WALAU DI NEGARA CHINA

Kadang-kadang lewat malam saya suka menonton What Will You Do.... Kenapa saya suka ... ia tentang humanity. Humanity atau kemanusian ini yang Allah berikan kepada setiap manusia ciptaannya. Perasaan kasih sayang tanpa mengira bangsa dan agama.

Saya suka menonton lewat malam sebab saya ini mudah mengalir air mata. Jika isteri masih berjaga dia suka mengejek saya...dia tahu hati saya mudah tersentuh. Tidak semestinya filem sedih tetapi apa yg berlaku dipersekitaran yg melahirkan perasaan kasih sayang.

Byk negara samada secara komersial atau sebaliknya mengadakan Social Experiment kpd keprihatinan dan kepekaan kita. Tak tahu setiap kali menonton any video social experiment air mata mengalir...

Utk kali ini saya tidak mengambil dari rancanagn What Will You Do tetapi social experiment yg dibuat di negara China. Kenapa? Sebab nak bagitahu bangsa saya, bangsa Cina juga manusia. Mereka juga ada rasa simpati, ada keberanian membantu, ambil peduli dan semangat patriotit....

Saya edit beberapa klip video utk tontonan....



No comments: