Saturday, September 19, 2020

SEDIAKAN TONG UNTUK KAMI


Mohd Asri Abu Bakar

Berkata-kata lah Menteri MEWA yg bodoh lagi bangang:  "Bulan 11 dan 12 ni..hujan banyak turun terutama sekali di sebelah Pantai Timur. Penduduk2 di KELANTAN terutamanya... yg kini mengalami krisis air bersih yg kritikal,  bolehlah menggunakan peluang tersebut untuk menadah air yg bersih yg di dalam tersembunyi rahmat oleh Allah swt. Air hujan itu di bawa turun ke bumi oleh para malaikat sebagaimana gerakan2 ombak di lautan. Gunakan peluang itu untuk terus di berkati.  Jgnlah kita kufur akan nikmat Allah swt...dan bersabar itu adalah intipati dalam Islam. Air tanah @ air hujan tu..sama sahaja. Gunakan peluang yg Allah berikan...jgn nak ngada2 sangat!!".


Ada dah orang KELANTAN yg bertanya.. "ok, kalau camtu...KERAjaan Kelantan tak boleh nak sediakan tong ker untuk kami?. Mercedez Benz RM400,000 boleh jer demo beli, takkan tong air pun tak boleh? Bodo snotty la puok2 mung nih..". 


Orang KELANTAN tak terasa hati ker dengan statement paling bodoh dari Menteri MEWA tu?. Terpulang lah. Tapi simpan lah sikit bodoh korang tu, untuk 7 keturunan lagi.



No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers