Thursday, August 6, 2020

BEBERAPA KES YANG BERLAKU



HAMDAN TAHA

MENTERI TOLAK SIASATAN DIRAJA
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang jaga hal ehwal agama dan Timbalan Menteri nya dari parti Pas telah menolak untuk di adakan suruhan di raja untuk menyiasat kes Tabung Haji....Kenapa di tolak ??????
Apabila di tolak maknanya kes ini tak habis habis akan di jadikan isu politik dan mendatangkan fitnah kepada orang islam...
Semasa jadi pembangkang beria ia umno dan pas minta di adakan RCI ni pusing satu melaya minta kerajaan buat. Bila dah jadi kerajaan pusing satu melaya juga untuk tolak RCI.... s ama lah kes RUU 355....masa jadi pembangkang tiap malam selama 60 tahun sebut benda yang sama sahaja....hudud....hudud....Ruuu Ruuu....tak buat Kafir...hudud keutamaan berbanding perkara lain...hukumnya wajib kerana ini hukum Allah.....
Dah berkuasa Hudud dan Ruu 355 bukan keutamaan ada banyak perkara lain yang lebih utama antaranya kemiskinan....dan gaji minima rakyat. Selagi rakyat malaysia ini bergaji kecil dan ada orang fakir juga miskin Hudud tak boleh di laksanakan.....Kenyataan Hadi Awang tahun 2020...
Rakyat miskin dan gaji minima rendah ni akan berlaku sampai Kiamat....tetap ada macam tu...jadi bila nak ada hududnya di malaysia inj jika kenyataan hadi itu di perhalusi. Kecuali dia dah tak jadi presiden Pas dan ada Presiden baru yang akan guna isu baru
RASUAH PUN ADA LAGI YANG SOKONG
Bukan mudah jadi kerajaan sekarang ini...
Pm dan menteri makan apa...lauk apa...siapa bayar....semua sekarang ni boleh di ketahui umum dan bukan rahsia...
Menteri hisap vape dalam parlimen cara sorok sorok pun dapat di ambil videonya...
Ada menteri buat kerja terkutuk sesama lelaki pun ada videonya...
Apa pun yang di buat sekarang ini walaupun di rahsiakan akan menjadi tidak rahsia lagi....
Cuma di malaysia ini apa pun pemimpin buat mereka akan terus ada penyokong dan jadi menteri berterusan. Berbanding negara negara luar sana....
HIDUP PERLU BERSABAR
Dalam berita ada seorang di kinrara bekas pilot bunuh diri terjun dari kondo....mati kerana kecewa di buang kerja....
Cara macam ni rasanya bukan orang islam, dia baru tak ada kerja dalam berapa bulan jer dah panic dan bunuh diri....tapi ini cara pendekatan yang bahaya...

Ramai lagi yang dah mengangur lebih lama lagi dari pilot tu...ada yang bukan baru tak ada kerja tapi bebanan hutang pun banyak...tapi ini semua di lalui oleh dunia bukan kita sahaja...ini lah masa kesabaran sangat perlu



No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers