LIUAHAN HATI ANAK PAK CIK JAGUNG

IZLIN IDRIS


𝙄𝙣𝙞𝙡𝙖𝙝 𝙖𝙣𝙖𝙠 𝙋𝙖𝙠 𝙘𝙞𝙠 𝙥𝙚𝙣𝙟𝙪𝙖𝙡 𝙟𝙖𝙜𝙪𝙣𝙜 𝙮𝙜 𝙙𝙞𝙠𝙖𝙨𝙖𝙧𝙞 𝙋𝙚𝙜𝙖𝙬𝙖𝙞 𝙋𝘽𝙏 𝙩𝙪..
Assalamualaikum saya anak kandung kepada orang tua yang kalian kasari tu.
Dia tu ayah saya . Saya mengaku memang dia degil dan kami pernah membuat permohonan lesen dll tapi tak diluluskan mungkin atas faktor lokasi atau lain-lain .
Tapi ayah saya tiada pilihan lain dan tempat lain dan dia hanya boleh menjual jagung dan disahkan menghadapi Retinitis Pigmentosa yang menggaggu penglihatan ayah saya .
Untuk pengetahuan kalian ayah saya marah dalam video ni sebab mereka datang tinggikan suara dan cakap "𝙨𝙖𝙢𝙥𝙖𝙞 𝙗𝙞𝙡𝙖 𝙀𝙉𝙂𝙆𝘼𝙐 𝙣𝙖𝙠 𝙗𝙚𝙧𝙡𝙖𝙠𝙤𝙣 𝙗𝙪𝙩𝙖 ?" Padahal ayah saya memang ada bukti surat doktor dan memang tidak dapat diubati .
Jagung inilah mata pencarian untuk kami , saya masih belajar dan belum bekerja berasa sangat kecewa kerana belum mampu membantu ayah saya .
Dia memang sangat tertekan kerana tak nampak jalan keluar untuk mencari sumber pendapatan dengan keadaan mata macam tu .
Kami ada 6 orang adik beradik dan 5 orang yang masih belajar termasuk saya . Kalau dah tamat belajar dan sudah bekerja , saya takkan biar ayah kami macam ni .
Dia cuma ingin mencari sesuap nasi bukan merompak . Saya sangat kecewa dengan semua ni .



No comments: