Saturday, May 23, 2020

KEDUDUKAN 111 VS 111 AKAN BERUBAH BILA AHLI PARLIMEN PKR DIJANGKA MELOMPAT.SIAPA MEREKA?



Amiruddin Ahmad


http://wrlr.blogspot.com/2020/05/boleh-percaya-ka-muka-muka-bermuka-ni.html


Ada laporan menyatakan bahawa Ahli Parlimen Alor Setar akan melompat.Tapi masih khabar angin. Tetapi kemungkinan yang lain juga akan turut melompat kalau nak ikutkan Sivarasa, Maria Chin dan juga Tebrau ?


Yang kena gantung selalu dok bisng kononnya pucuk pimpinan perlu ubah. Dah kena gantung dan tak sehaluan dengan dengan pucuk pimpinan, elok lah berambus cari wadah lain.Muka muka ADUN yang ada di Selangor termasuk MB pun, bukan orang percaya sangat pun.Sudah sudah lah nak komen, dah bercerai dok gila talak buat apa lagi. carilah wadah lain dan lawan dalam PRU 15 akan datang jika anda rasa diri anda popular.


Kata Haniza Talha kepada sebuah portal  "Ditanya jika beliau menjangkakan ada lagi wakil rakyat PKR yang akan keluar parti, Haniza yang juga exco Selangor berkata, semua ahli dan pemimpin sayangkan parti kerana menyedari susah senang dalam perjuangan selama ini.
“Bermula dengan keahlian yang sedikit sehingga hari ini jumlahnya beratus ribu, melebihi setengah juta orang.
“Ahli dan pemimpin sayang pada parti yang mereka sama-sama bina sehingga menjadi parti yang mempunyai wakil rakyat paling ramai dalam PH di Dewan Rakyat.”
Betul lah tu, tapi bukan kau sorang sahaja yang membinanya. Antara yang naik ni , bukan kah selalunya dok jaja nama Anwar bila ceramah pagi petang siang malam..bila menang nak salahkan pucuk pimpinan parti. Bukankah anda ikut kartel, apa yang nak dirisaukan. Gunakan lah isu yang sama ketika kamu berkempen nanti pada PRU 15
Sumber dalaman parti berkata, ahli Parlimen itu tidak menonjolkan diri sejak kerajaan PH tumbang pada Februari lalu.
Katanya, PKR akan menyaksikan “beberapa lagi ahli Parlimen” menjadi wakil rakyat bebas.
Pada 12 Mei lalu, 2 wakil rakyat PKR di Kedah, iaitu Adun Sidam, Robert Ling dan Adun Lunas, Azman Nasrudin meninggalkan parti itu.
Tindakan itu menyebabkan kerajaan negeri PH pimpinan Mukhriz Mahathir tumbang dan beliau meletak jawatan sebagai menteri besar pada 17 mei lalu.
Bagi rakyat dan penyokong PKR, kehilangan anda akan ada pengganti, kalau tak seburuk anda akan ada yang lebih baik dari anda semua yang melompat. Itu saja. Lebih baik tutup mulut, sebab dah kena pecat, buang dan gantung...so jalan terus cari wadah baru, jangan meroyang macam orang cerai gila talak..

Takkan lah pulak Azmin nak duduk diam jika 111 VS 111 untuk selamatkan diri dia dan para lebai yang lain dengan serangan dari rakyat yang mengnganggap bahawa PN tidak akan bertahan lama. Maka tak mustahil pakat pakat mencari wadah selamat baik PH dan juga PN...wibawa siapa yang akan dipertaruhkan demi menyelamatkan sebuah negara Malaysia.



Kedudukan di Dewan Rakyat kini 111 vs 111

Kedudukan di Dewan Rakyat kini 111 vs 111

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers