Tukar hari ini, esok robohkan Carsberg: Bukan saya yang cakap, kata Khalid Samad



Tukar hari ini, esok robohkan Carsberg: Bukan saya yang cakap, kata Khalid Samad
"Ia dinyatakan oleh Hassan Ali menjelang pilihan raya 2008, Pengerusi (Pesuruhjaya) Pas Selangor masa tu, bukan saya," kata Khalid dalam sessi temubual dengan The Malaysian Insight yang disiarkan secara langsung melalui FB Live tenghahari tadi.
Setelah sekian lama membisu mengenainya, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini menjelaskan penyataan yang menyatakan, “hari ini tukar kerajaan, esok kita akan robohkan kilang Carsberg” bukan dari mulut beliau.
Sebaliknya, kata bekas Menteri Wilayah Persekutuan itu, yang berkata demikian adalah Datuk Dr Hassan Mohamad Ali, ketika beliau menjadi Pesuruhjaya Pas Selangor.
“Ia dinyatakan oleh Hassan Ali menjelang pilihan raya 2008, Pengerusi (Pesuruhjaya) Pas Selangor masa tu, bukan saya,” kata Khalid dalam sessi temubual dengan The Malaysian Insight yang disiarkan secara langsung melalui FB Live tengahari tadi.
Pengarah Komunikasi AMANAH itu diserang dan dipermainkan oleh cyber trooper Umno dan Pas sejak dilantik menjadi Menteri Wilayah Pesekutuan, dengan pertanyaan bila beliau mahu merobohkan kilang arak di Shah Alam itu.
Ia bertujuan untuk membuktikan PH tidak menunaikan janjinya.
Menurut Khalid, memang menjadi pandangan beliau, kilang arak tidak perlu dirobohkan sebagaimana ladang babi tidak perlu ditutup di negara ini kerana ia keperluan dan makanan orang bukan Islam.
“Takkan kita nak tutup semua ladang babi di negara ini dan hanya import sahaja babi untuk orang Cina? Itu bukan pandangan dan bukan cara saya,” kata Khalid dalam sessi wawancara itu.

No comments: