MAI NAK HABAQ KAT HANGPA WALAUNS


MIQDAD ZAKARIA


Kaum Yahudi ni ceq nak habaq mai kat hangpa walaun's..
Depa ni boleh dikatakan orang yang berpegang kepada agama.. Depa solat tiga kali sehari.. Pagi.. Tengahari dan petang.. Depa sujud dan rukuk lebih khusyuk dari kita.. Siap solat berjamaah samada di rumah atau di senagon tempat ibadat depa..

Kalau depa puasa.. Tak ada sahur.. 25 jam depa kena tahan lapar.. Anak² kecil yang baru lahir di hari ke 8 depa dah "ssunat".. Depa kawen pun sama depa.. Tak akan kawen dengan bangsa lain jauh sekali dengan agama lain.. Inilah Yahudi bak ang..!

Tapi kalau kita tengok dari keturunan depa.. Jelas depa mai dari keturunan Nabi² yang agung lagi mulia.. Asalnya depa pengikut Nabi Musa.. Nabi Musa keturunan Nabi Yaakub Bin Ishaq Bin Ibrahim Alaihimussalam..

Bangsa Yahudi ni nak bagi tau kat hangpa.. Depa datang dari susur galur kitab² samawi.. Yang menunjukan bahawa bangsa depa mai dari keturunan Nabi Ibrahim alaihissalam..
Inilah hebatnya bangsa Yahudi..

Tapi..
Bila mai islam yang Nabi Muhaamad bawak.. Nabi ajar kita supaya jauhkan perkauman.. Asabiyyah akan membinasakan agama kita sendiri.. Kerana perkauman ini akan merosakan dunia dengan kejahatan dan dendam kita kepada bangsa lain.. Ini yang Nabi kita ajar.. Sebab tu dulu PAS dah gempur fahaman asabiyyah.. Sebab Nabi sendiri yang ajar benda ni.. Perkauman adalah haram.. Lebih jijik dari najis babi dan anjing..

Tu dulu..
Hari ni hangpa semua dah ambik balik yang yang hangpa kata haram sebelum ni.. Orang AMANAH ajak hangpa kembali kepada islam.. Hangpa buat bodoh.. Macam lembu kenyang.. Duk ikut jugak UMNO yang pernah hangpa kapirkan dulu kononnya dasar depa sesat letak bangsa menjadi perjuangan..

Allah itu Maha Adil.. Bila hangpa semua dah tinggal ajaran Allah dan Rasul supaya tinggalkan perkauman sempit.. Allah lahirkan AMANAH untuk mewarisi perjuangan islam yang sebenar.. Perjuangan yang sama seperti hangpa bawak dulu..

Jadi..
Kami redha dan akan teruskan perjuangan ini.. Perjuangan Islam yang dibawa oleh Nabi² alaihimussolatu wassalam.. Perjuangan yang berteraskan kehendak Quran dan Hadis.. Yang meletakkan bangsa tidak setaraf dengan agama islam yang maha suci..

Hidup AMANAH..!


No comments: