ANCAMAN WARGA PAKISTAN DI SABAH


Rizal Pandak


Selepas membuat beberapa carian di media sosial, inilah yg saya temui tentang isu ancaman keselamatan dari orang Pakistan yg berlambak di Sabah ini.

Saya yakin masih banyak kes yang tidak didedahkan berkaitan tingkahlaku Pakistan di seluruh pelusuk Sabah terutama pedalaman.

Kita mendesak, menggesa Timbalan Menteri KDN YB Jonathan Yasin selaku wakil Sabah di Persekutuan agar memandang serius perkara ini.

Bukan hanya tuntutan pengadilan, malah isu Pakistan ini perlu diperhalusi bagaimana mereka boleh memiliki dokumen pengenalan diri secara kilat.


Rakyat Sabah meragui kumpulan Pakistan yg berlambak di Sabah ini dilindungi oleh sesuatu entiti yg dipercayai sangat berkuasa satu masa dulu di Sabah dan Persekutuan.

Rakyat Sabah merasa tidak aman dengan kehadiran Pakistan yg berlambak di Sabah ini mengingatkan kepada kes rogol dan bunuh seperti kes norikoh di KM serta kes-kes pukul yg Pakistan lakukan.

Wujud rasa tidak tenteram dikalangan Rakyat Sabah terutama keselamatan anak-anak gadis mereka dengan bebasnya Pakistan berlegar merata tempat di Sabah ini.

YB Jonathan Yasin, Rakyat Sabah berharap tinggi YB mampu memikul tugas sebagai Wakil Sabah di Persekutuan. Sila buktikan anda berkerja demi Maruah Anak Sabah.!

#KDN
#YBJonathanYasin
#MP_Sabah

No comments: