KITA SEKOLAHKAN WALAUN'S TENTANG URUSTADBIR.



Soh sekolah dulu tak mau belajaq...tu malas membaca dan mengkaji sikit....

Semalam bila aku menulis tentang UJSB ( Urus Jamaah Sdn Bhd) yang menguruskan aset dan saham Tabung Haji untuk dipulihkan.. ada sahabat PAS kononnya berlagak pandai menunjukkan bukti syarikat UJSB ini didaftarkan dibawah Kementerian Kewangan.. 

Pada mereka ia telah diletakkan dibawah Lim Guan Eng.. Punyalah nak mainkan sentimen kaum dan Agama..sampai tunjukkan kejahilan diri sendiri...

Ni nak habaq mai.. Siapapun jadi Menteri Kewangan hatta nama dia Najib, Hatta Samy Vellu.. Segala urusan Syarikat, terbitan Hutang ,Sukuk atau Bon ianya diletak dibawah bidang kuasa Kementerian Kewangan.. bukan bermakna ia jadi urusan Menteri Kewangan.. dalam bahasa arab kena beza antara istilah Wazir dan Wizarah.. Menteri dan Kementerian..

Samalah kedudukan Prokhas, Khazanah termasuk Danaharta dulu yang diletakkan dibawah Kementerian Kewangan untuk memulihkan GLC bermasalah seperti Bank Islam.. Antara syarikat SPV seperti UJSB syarikat seperti Prokhas dan Danaharta..

Ni contoh mudah faham bagi Walaun's yang jahil tentang urusan ekonomi.. Bila MB dan Kerajaan Kelantan tak mampu bayaq gaji Kakitangan Awam.. Depa nak pinjam duit.. Dia tulis surat mohon bantuan pada siapa ? Bukan Kementerian dan Menteri Kewangan.. ? 

Jadi apakah duit yang diterima..Gaji yang dibayar  diperoleh menunjukkan Walaun's2 PAS bekerja,melutut dengan DAP ? dengan Lim Guan Eng.. Sudah tentu tidak.. segala urusan tatacara kewangan dibawah bidang Kementerian Kewangan.. 

Hatta Duit Wang ehsan, royalty dan bantuan One Off rm 400 juta itu pun dibawah urusan Kementerian Kewangan..Bukan maksud korang tunduk dan mengemis dengan Menteri Kewangan atau DAP..

Syarikat Menteri Kewangan Yang Di Perbadankan(MKD) bukan hanya UJSB.. hatta Institut Jantung Negara (IJN)Syarikat yg diperbadankan bawah MKD.. Bank Pertanian dibawah MKD.. KTMB, Dan rangkaian Hotel Seri Malaysia bawah MKD, Dibawah perbadanan MOF.. Jadi urusan jantung ummat Islam, Pertanian dan Petani dibawah Agro bank dah dikuasai DAP dan Lim Guan Eng.. ? itu pada fahaman kelompok ruwaibidhah dikalangan Walaun's..

Itu belum masuk MKD( Menteri Kewangan Yang diperbadankan) memiliki Saham Khas, atau Kuasa Khas terhadap Syarikat dan Aset seperti PNB.. apalagi syarikat FELDA seperti FGV.. Apakah Peneroka sekarang dan duduk dibawah Lim Guan Eng..bawah DAP....? tidak...Begitu juga Pelaburan ASB,ASN.. apakah kini dibawah DAP ? tidak.. ia tetap jadi urusan Pengurusan PNB,FGV dan FELDA...

Jadi bagi geng berlagak pandai..Yang duduk datang dari puak Undi Rosak.. Puak Sosialis.. Sebelum tunjuk pandai.. Sebelum nak main sentimen kaum dan Agama.. Bagi faham dulu apa itu MKD.. apakah bidang kuasa MOF..

Kalau ikut Logik hangpa.. Bajet peruntukan Khas dibawah Unit Kementerian kewangan(EPU) yang memperuntukan peruntukan Khas, Sekolah Pondok, tahfiz, Sekolah Agama sebanyak RM 250 Juta.. Apakah Pelajar Pondok.. Guru KAFA, Pelajar tahfiz sekarang dah jadi hamba dan duduk dibawah Lim Guan eng dan DAP...

Itulah Jahil dan Jahatnya Walaun's PAS mainkan sentimen kaum dan Agama.. tujuan depa nak mainkan sentimen kebencian kaum dan Agama..Inilah gambaran Kelompok Khawarij.. dan kelompok Ruwaibidhah.. :

Ipohmali

No comments: