PERALIHAN KUASA ISU NEGARA, RAKYAT BERHAK BERSUARA.



Malam tadi di Puchong Selangor

1. Saya nyatakan soal peralihan kuasa adalah soal negara. Bukan soal Mahathir dan Anwar sahaja.

2. Peralihan kuasa membabit jawatan PM. Jawatan PM beri kesan besar langsung kepada rakyat khususnya ekonomi. Hari ini ekonomi rakyat paling teruk.

3. PRK Tg Piai rakyat beri mesej paling besar. Kekalahan PH paling besar dalam sejarah negara. Tapi tiada tindakan drastik dari PH. Pimpinan PH dalam kabinet tidak tegur PM. Sama seperti kabinet BN tidak tegur Najib sebagai PM dulu. Malah ada menteri kerana mahu lepas kes video seks sumbang terus mengampu PM dengan berjumpa 20 MP Pembangkang beberapa hari selepas PRK Tg Piai. Menteri ini juga secara sengaja membuat kenyataan dan tindakan yang dengan sengaja menggugat keutuhan partinya sendiri PKR. PKR adalah parti terbesar dalam kerajaan dan ini memberi kesan kepada keutuhan kerajaan dan beri kesan kepada rakyat.

4. Saya nyatakan malam tadi kita tidak bersetuju saranan DS Anwar agar isu peralihan tidak dibicarakan secara terbuka. Rakyat berhak terus bersuara kerana jawatan PM isu negara dan beri kesan langsung kepada rakyat.

5. Dan terdapat tanda2 jelas ahli politik terdesak dengan kes jenayah gunakan kesempatan isu negara ini terus mengampu PM dan memberi signal salah kpd PM. Rakyat perlu bangkit beri signal betul.

Mohamad Ezam Mohd Nor
26 Januari 2020.


No comments: