Wednesday, November 20, 2019

PH TAK PERLU JADI KERAJAAN SEPENGGAL



**PH tak perlu jadi kerajaan sepenggal**

Keputusan tg Piai isyarat approach dan politik PH sekarang tak menguntungkan..  jika dikatakan kerajaan sepenggal..  maka buatlah pendekatan BN semasa jadi kerajaan..  Rakyat malaysia pemikirannya kelas ketiga..  ini yg disebut Rasulullah yakni golongan Ruwaibidhah timbul diakhir zaman yg akan mendapat tempat memimpin rakyat begini...  Rakyat malaysia terutama melayu tak melihat kebaikkan tapi lebih kpd sentimen..  maka sentimen ini yg perlu diapi2kan... 

Ubahlah cara PH sekarang..  ambil pendekatan BN dulu..  contohnya pendekatan BN..

1.   Rakyat malaysia tak perlu diberi kebebasan media..  rakyat tak boleh tahu banyak..  apa kerosakkan yg kerajaan buat kena disembunyikan.. Sekat suara pembangkang dlm media arus perdana dan jangan ada ketelusan berita.. 
Berpolitik sepanjang masa burukkan pembangkang..  Kawal dan guna media perdana sebanyak mungkin..  hanya benar pembangkang guna media parti sendiri utk bersuara..  Star.. utusan dll tak boleh dibawah mca dan umno..  ambil alih.. 

2.  Jangan beri peruntukkan buat semua MP pembangkang...  Dan sekat aliran wang ke kawasan pembangkang...

3.  Jsngan beri Royalti pd terengganu dan kelantan..  kaburkan mata rakyat dgn beri sedikit wang ehsan tapi salurkan pd mpkk bukan negeri..  biar mpkk ph mewah utk beri dedak pd ahlinya dan rakyat setempat... 

4.  Adakan Brim... rakyat lebih suka dedak begini...   beri pada B20 dan M40... beri lebih dr apa BN beri dulu..   

soal duit..  boleh saja jual harta dan tanah utk projek dilakukan sesiapa saja...  media tak akan tahu cerita sebenar sebab sudah disekat...  rakyat malaysia tak kisah sangat tanah jatuh pada rakyat asing pun... 
kerajaan pun boleh kutip cukai sebanyak boleh..  ambil melalui sst dan naikkan..  minyak petrol apungkan dan balun setinggi boleh..  rakyat malaysia bukan kisah sangat..  bagitahu je minyak dunia naik..   macam BN buat..  pernah cecah lebih RM2.40 utk ron95...

5.  Mewahkan MP kerajaan dgn beri dedak..  jadi tak ada lah yg nak lawan PM..  beri dedak sebanyak mungkin contoh RM 10 juta sebulan supaya MP kerajaan boleh salur agihkan pd setiap dun dan pastikan dedak sampai pd ahli.. 

6.  Tangkap Sesiapa saja yg melawan dan celupar terutama MP pembangkang dibawah Sosma..  Bafia..  skmm...  dan apa2 peruntukkan undang2... 
kaitkan apa yg boleh dibawah undang2...   spt yg berlaku pd Rafizi... LGE... 
ugutan begini perlu utk takutkan rakyat.. 

7.  Banyak berikan muka pd bukan melayu...  beri apa mereka mahu..  contohnya iktiraf UEC... jadi semua sekolah vernakular sama spt sekolah kebangsaan dan boleh dapat peruntukkan dan pelajar boleh dapat kerja dgn kerajaan..   UEC ini ada disebut dlm manifesto BN pru 14 dulu..  org melayu tak kisah pun...  janji dedak cukup.. 
Media kena ceritakan betapa bagusnya UEC utk org melayu jadi tak nsmpaklah kecacatan..  ini contoh...  macam2 lagi yg boleh dibuat...

8.  Banyakkan buat majlis keagamaan dan perhimpunan.. rakyat suka benda makan free ni..  ambil lah tajuk apa2 pun..  “kami bersama rohingya.”.  pakailah baju sedondon semua.. ajak pembangkang sekali..  siapa yg tak ikut..  hentam dlm media...  itu contoh... 

9.  Bsnyakkan projek rakyat..  dan tipu sebanyak boleh dlm projek yg boleh masuk akaun parti dan peribadi...   tak kan tak pandai??
beri projek2 ni pd kroni2...  tak perlu open tender...  rakyat bukan tahu pun.. 
Jadi...   sebagai pulangan kroni2 ini akan bekerja utk parti dan kuatkan parti.. i.e ketua bahagian.. 
ketua bahagian perlu yg mewah berharta maka dedak boleh ditaburkan dan samseng boleh diupah utk ugut dan ganggu mereka yg cuba lawan... 

Semua diatas dialami masa BN perintah..  ia sangat berkesan..  rakyat kebanyakkan yg pemikiran kelas ketiga ni tak kisah sangat..  apa yg ada dan perubahan ph bawa tak terkesan pd mereka..  

Begitulah pendekatan yg perlu...  rakyat malaysia kelas ketiga tak perlu maju sangat..  kaburi lah dgn wawasan dan masukkanlah agenda2 apa2 pun... tak buat takpe janji media dikawal...  janji dicapati dulu pun bukan rakyat kisah sangat...   yg penting media dikawal..  

Buatlah spt saranan diatas.. sptnya waktu BN dulu.. 
PH pasti akan jadi kerajaan lama yg berpenggal2...   jangan risau.. 
👍👍👍😆

Kredit-Rizadh Arrayyan

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers