KENALI SIAPA "BOSS MU ITU"

Nizam Aka.


2011 Anwar pertamakali dedahkan skandal nih di parliaman. 

Dalam pada itu Najib mula berpakat untuk diamkan Anwar dengan merancang fitnah liwat 2 terhadapnya.

Makanya bangkai gajah mana mungkin bulih ditutup dengan nyiru. Terdedahlah satu persatu skandal 1MDB.

Dua kes yang saya follow up dengan dekat ialah kes SRC Najib dan kes arwah Zulfarhan. Kes Zulfarhan ini ramai pentaksub tak kisah sebab pelaku dia Melayu; kalau pelaku dia bukan melayu barulah ada #justiceforZulfarhan.

Persamaan antara kedua-dua kes ini adalah tertuduh langsung tiada rasa penyesalan atas jenayah yang telah mereka lakukan siap boleh bersuka-ria dan semacam memperolokkan undang-undang kita. 

Kes Najib Razak, yang paling klasik. 7 pertuduhan SRC, 1 satu salah guna kuasa, 3 ubah wang haram  dan 3 pecah amanah ke semuanya telah di buktikan ada prima facie. Inilah sebab kenapa pendakwaan terhadap DS Najib lambat, sebab mereka kena bagi bukti pertuduhan tersebut adalah tepat dan tidak ada cacat cela.

Kalau kita tengok hujah peguambela Najib, dia kata, Najib mangsa penipuan Jho Low, ingat dulu dia kata tak kenal Jho Low. Tu yang pendakwaan bawa saksi yang kata Jho Low siap minum milo ais kat rumah Najib. Lepas tu dia kata Najib tak tau duit di masukkan oleh Jho Low dalam akaun dia. Tu pendakwaan bawa saksi pegawai Ambank yang kata tuan punya akaun bank bertanggungjawab atas keluar masuk duit dalam akaun mereka dan Najib sendiri dah tandatangan bersetuju. Jadi bila dia kata dia tak tahu Jho Low masukkan duit, itu bukan alasan yang munasabah.

Yang paling kesian tengok penyokong Najib berselawat dan bertakbir jerit "malu apa bossku". Kalau yang mencuri duit tabung masjid di belasah separuh mati sebab tak mampu nak beli makanan untuk anak2, kenapa penyokong dia boleh sokong orang yang mencuri duit mereka sendiri dan angkat Najib macam dia ini larger than life?

Lepas itu trick Najib ialah MC dan cuba delay the inevitable. Dia ingat dia mempermainkan court ni hakim akan bagi favor kat dia? Silap-silap semua pertuduhan dia kena kena hukuman maksima walaupun 1st time offend, sebab Najib langgar sistem perundangan, tukar peguam negara, tukar gabenor bank negera, tukar pengarah SPRM, pecat TPM demi nak menyelamatkan diri dari penjara. Jenis Najib ni bukan sahaja tak tahu malu, malahan tak boleh pakai. Baru di tunjuk di azab dunia, semua yang di sekeliling dia sanggup di tebus demi kelangsungan hidup dari di penjara. 

Kalau di akhirat bandingan dengan semua pendosa, mereka sanggup menebus dengan anak mereka sendiri. 

"..orang yang berdosa suka kiranya dapat menebus dirinya dari azab hari itu dengan anak-anaknya sendiri..." Surah Maarij Ayat 11

Perlu di ingat, kesalahan yang Najib buat adalah melibatkan dana awam dan bukan dosa peribadi. Walaupun dia bakal di penjarakan, dia masih lagi berhutang kemaafan kepada rakyat sebab dia menyamun harta rakyat dan pecah amanah.

Najib sepatutnya insaf dan bertaubat tapi dalam masa kes SRC yang prima facie ini pun, dia masih lagi cuba misled penyokong dia (yang malas berfikir) dengan dasar bumi hangus ( isu perkauman, bangsa dan agama). 

Orang yang macam ini patut di kenakan hukuman yang seberat-beratnya sebab dia telah khianat amanah tertinggi dalam negara dan mencemarkan nama baik negara kita. 

Kepada yang malas berfikir dah masih kata Najib tak bersalah mudah sahaja. Tak perlu kafirkan, murtadkan saya kalau tak bersetuju atau doa kemusnahan pada saya.

Minta pada Allah supaya kamu di bangkitkan bersama Najib yang kamu cintai nanti di akhirat jika kamu orang-orang yang benar.  

WAllahualam

#AnwarPM8
#GemilangBersamaAnwar
#TeamDagui

C&P


No comments: