KENAPA SUSAH SANGAT "TOK MAT" MAHU ISTIHAR HARTA ?

Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, teks





Kita masih ingat, sebelum PRU14 yang lalu iaitu pada
19 November 2017 bertempat di ruang legar Kompleks Membeli Belah Summit USJ, Subang Jaya sekitar jam 07.30 malam hingga ke jam 10.30 malam, ramai di kalangan bakal-bakal calon dari PH yang akan bertanding di dalam PRU14 telah pun mengistiharkan harta mereka..
Salah seorang darinya adalah Dr Streram, calon PH yang akan bertanding di PRK N27 Rantau pada 13 April ini nanti. Pada PRU14 yang lalu, beliau telah dinafikan untuk menghantar borang pencalonan sehingga menyebabkan calon Bn, Tok Mat menang sebagai kemenangan 'bacul'. Dr Streram dengan usahanya sendiri melawan penganiayaan ke atas dirinya dan parti yang diwakilinya dengan membawa kes tersebut ke mahkamah. Akhirnya mahkamah memutuskan Dr Streram sepatutnya dibenarkan bertanding dan mahkamah membatalkan kemenangan Tok Mat. Pilihanraya semua perlu diadakan dan SPR telah menetapkan 13 April ini sebagai tarikh membuang undi.
Bagi memilih Wakil Rakyat, calon bukan sahaja mesti bersih tetapi mesti menampakkan 'kebersihan' dan integritinya. Dari sudut ini, meskipun Dr Streram seorang India berugama Hindu, namun beliau telah menampakkan 'kebersihan' dan ketelusannya. Berbeza dengan Tok Mat, meskipun beliau seorang Melayu berugama Islam, sehingga kini beliau masih 'malu-malu' dan 'segan-segan' serta 'takut-takut' untuk mengistiharkan hartanya. Apa yang perlu beliau bimbang sebenarnya? Rakyat di Rantau khususnya mahu tahu sebanyak mana harta bekas MB Negeri Sembilan ini?
Sehubungan itu, kepada semua pengundi di Rantau, jangan kita alpa dengan kepura-puraan orang yang kononnya berjiwa rakyat dan 'mesra alam' ini. Najib pun boleh pamirkan lakonan mesra rakyat, tetapi kita semua tahu apa yang terdapat di dalam akaun bank beliau yang telah ditutup itu. Kita pun maklum, sebanyak mana jumlah wang tunai yang teah dirampas dari rumah serta pejabatnya. Itu belum dikira jumlah beg-beg tangan jenama mewah yang juga turut dirampas. Beliau memang pandai berlakun memegang watak "BossKu".
Jangan kita tersalah lagi kali ini. Jangan mudah terpedaya dengan Tok Mat hanya kerana dia Melayu Islam seperti Najib. Rantau harus diwakili oleh Wakil Rakyat yang berani dan berintegriti. Tiada pilihan lain, kecuali Dr Streram.
WFUZDIN NS


No comments: