JANGKAAN PILIHANRAYA MEMIHAK KEPADA PAKATAN HARAPAN








Tan Hashim - Maklumat yang di beri berdasarkan kajian.






JANGAAN 75% KELUAR MENGUNDI

1.*Jangkaan keputusan PRK Sg. Besar:
BN 10,850 undi (35%)
PAS 6,500 undi (20%)
AMANAH 15,000 undi (45%)

2. *Jangkaan keputusan PRK Kuala Kangsar:
BN 8,510 undi (34%)
PAS 5,150 undi (20%)
AMANAH 11,710 undi (46%)


* Peratus keluar mengundi: 75%

KESIMPULAN:

1.  Isu kecurian 1MDB oleh jho low-najib-rosmah mempengaruhi pengundi-pengundi untuk menolak BN. Usaha untuk mengalih perhatian pengundi-pengundi dari isu kecurian 1MDB dengan isu hudud nyata tidak berjaya.

2. Pendedahan Rafizi mengenai tindak tanduk Rosmah- isu bawa bag.

3. Pas Hadi- Pendedahan dan perpecahan dalaman PAS antara pemakan dedak dan juga pejuang harum manis.

4. PAS kurang isu yang dibawa seolah -olah menjadi bisu dengan isu Hudud yang kini telah dibisukan oleh Umno juga isu semasa yang tidak dapat di bongkar kerana kekurangan fakta dan tidak tahu isu.

5. Golongan Muda tidak lagi menyertai Umno terutamanya yang berpelajaran dan yang menganggur dan tiada pekerjaan akan menyokong Umno/bn.Boleh dibeli dengan dedak.kawasan .pedalaman tidak tahu isu.

6. Penyokong buta tuli Pas  dan juga Penyokong buta tuli Umno...diakui sebagai pendokong totok parti masing masing.

7. Faktor sokongan kaum Tionghua seramai 31% dan juga 33% di kedua dua PRK sebagai penyumbang besar kerana mereka tidak menyukai cara pendekatan PASHADI berbeza antara Ustaz Fadzil Nor dan Juga TOk guru Nik Aziz semasa dalam pakatan Rakyat...

8. Peranan Mahathir walau dianggap sedikit, namun tetap menyumbang kepada ketidak puasan penyokong Umno, terutamanya di Kuala Kangsar..kerana faktor calon.

9. Strategi Umno di Kuala Kangsar ialah ingin memenangkan Pas jika PKR bertanding...namun tersilap di Kuala Kangsar apabila PH memberi lalauan kepada Amanah melalui anak tempatan. Begitu  juga di Sg Besar apabila meletakkan seorang Ustaz yang dikenali.

10..PH perlu dekati pengundi muda dan atas pagar dari semua kaum...risalah, makluma tterkini,UMNO tertekan dengan Najib Rosmah...PAS tiada isu kerana isu sekitar memperjuangkan hudud yang tidak menjadi..maka PH perlu dedahkan isu semasa dalam strategi menentang PAS dan Umno/Bn.

No comments: