Thursday, March 17, 2016

PAS JANGAN KELUAR FATWA BAGI MENGHALALKAN TINDAKAN TERKINI.KOMEN ORANG RAMAI







KITA LIHAT APA KOMEN ORANG RAMAI TERHADAP TINDAKAN PAS YANG SUATU KETIKA DAHULU 

Parti aku sayang dulu dah jadi parti paling bangang hari ini.
Dulu kafirkan sesiapa yang tinggalkan parti kerana menganggap tidak sokong usaha memartabatkan hudud.
Hari ini, mereka sendiri bersama dengan parti ikatan yang kata hudud tak sesuai.
Janji pembangkang pecah.
Nak jadi abang besar.

1. PAS KUAT BERSENDIRIAN
2. AMANAH TIDAK AKAN KEKAL LAMA
3. KITA AKAN BUAT KEPUTUSAN SENDIRI DAN AKAN MENENTUKAN HALA TUJU SENDIRI
4, SANGGUP MEOLAK RAKAN LAMA DALAM PAS SETELAH BERPULUH TAHUN BERJUANG BERSAMA PAS
Walaun2 cuba terangkn ..

Kenyataan sebenar presiden mne satu?

Serah kepada rakyat dan parlimen melalui proses demokrasi...

Yg banner tu kita rela di tolak rakyat kerana melaksanakn suruhan Allah (hudud)



Kenyataan Media Taki boy tak ada pun berkeras menyatakn hukuman hudud itu keutamaan...
Tan sri kadir berkata hudud ditangguhkan dahulu kerana ada perkara yg perlu diutamakan buat masa ini.
Knp bila Dap, pkr dan Amanah memberi jawapan yg sama di tuduh difitnah tolak islam ????
Tolong walaun2 jawab...



YANG PECAT BELIAU TANPA PENCEN...IA LAH MELAYU UMNO...
YG AMBIK DIA KERJA ...CINA DAP TANPA SYARAT....YG SUKA HINA DAP.. IA LAH PAS....LU FIKIR LA SENDIRI....



Dulu, kempen fitnah dilancar ke atas Dr Hatta Ramli Hanipa Maidin,Mohammad Nizar Jamaluddin Mujahid Yusuf Rawa Dr Siti Mariah Mahmud dsbnya kononnya mereka tolak hudud.
Mereka dituduh tolak hudud sebab tak percaya yg UMNO akan benarkan hudud di laksana di Kelantan.
Sekarang ni Haji Hadi sendiri tolak hudud kerana hendak bertahaluf dengan Kadir Midnite.
Tak penting pulak perlaksanaan hudud sekarang ni.
Apasal masa dalam Pakatan Rakyat dulu maki DAP sbb kononnya DAP tolak hudud tapi dlm Goblok3 ni takpa pula tak laksana hudud?
Kalau dulu Haji HAdi kata kita nak perkasa Mahkamah Syariah, DAP pun tak marah. Pakatan Rakyat kekal.
Haji Hadi lidah bercabang perangai macam orang munafiq.
Mereka2 yang fitnah pemimpin2 di atas tu siap sedialah terima balasan dari Allah.
Sesungguhnya dosa fitnah ni akan dituntut di PAdang Mahsyar kecuali kalau tuan badan memaafkannya,
PAS amalkan Islam cacar marba. Lebih teruk dari Syiah.


Melayu Oh Melayu. Dari berjuang untuk Islam bertukar kepada berjuang untuk Melayu. Nasib la bagi mereka yang masih tertutup pemikiranya kerana taksub membuta.



Kahkahkah....ambo dah kata....jual agama je lebai2 ni....bila Dap kata utamakan yg utama dulu, lebai kata Dap tolak Hudud. Bila Pkr kata banyak perkara lain wajib dibuat dulu, mereka kata Pkr ni liberal....Nah !! Sekarang hangpa nak dalih apa? Jenis ebai ego dan sombong...bila dah terasa lemah, orang pakai Bow kat leher pun hangpa buat kawan...Hadi sengeh je bila Syeikh Fadzir sebut "Hudud belum masa nak buat lagi....kena utama yg lain dulu..." Kahkahkahhh....Ketua Dewan Ulamak Pas, Dr Mahfodz pun senada dengan Dap dan Pkr bercakap....kahkahkah....



Ini adalah dua wajah antara yang paling mendapat perhatian dari setiap lapisan masyarakat dimalaysia pada hari ini,berani bertanding pada pilihanraya dan pernah menang pada pru dan prk walaupun diluar lubuk sendiri, kita berharap dan berdoa agar Datin Seri Wan Azizah danTuan Haji Mohammad Bin Sabu akan mencapai kemenangan pada pru14 akan datang,,,kapada yang hanya berani bertanding dan menang ditempat sendiri pandai2 lah merendah diri ya

i yang saya amalkan, kita boleh bagi pandangan, kritikan dan sebagainya kepada sesuatu perkara yang belum jadi, masih dalam perancangan, tetapi apabila ia sudah menjadi kenyataan ia harus diterima.
Demikian dengan Pas bersama Ikatan itu, ia sudah diumumkan, apakah ia berjaya atau sebaliknya, parti itu akan menanggungnya. Jadi janganlah persenda berlebihan-lebihan, dan cara berpolitik begitulah yang saya kurang setuju dan sedih. Trims

SETUJU KU ZACK!
Ni aku ajar kau politik matang. Parlimen ada 222 kerusi. Utk menubuhkan kerajaan perlu ada majoriti mudah 112 kerusi.
# PAS wajib menang 112 kerusi baru dpt kelebihan majoriti 1 kerusi..
# Untuk meminda Perlembagaan PAS perlu mendapat 2/3 majoriti bermakna PAS Wajib menang 148 kerusi Parlimen.
Pas bertanding hanya 60 kerusi. Ikatan? Xpayah ckp la ahli parlimen skrg pon sorang pon takdak. Jikalau pas menang semua 60 kerusi sekalipun, kerajaan tak dapat dibentuk pon. Apatah lagi nak buat hudud. Soalannya utk apa PAS bertanding pru kalau dah terang2 atas kertas tak dapat bentuk kerajaan pusat? Apa guna PAS melaung hudud hudud adakah benar2 mahu laksanakan atau retorik politik? Benda basic je ni ustaz.. Takleh nak fikir ke? Bangang!
Untuk makluman saya sokong hudud dilaksanakan. Tapi pas tak pernah ada usaha utk mengganti kerajaan pusat. Umno takkan benarkan hudud la ustaz woi. Melalak hudud hudud tapi tiada usaha. Jikalau pas bertanding 150 kerusi pada pru14 aku akan sokong pas. Kalau setakat 60 boleh blah...
# Orng KAMPUNG boleh ler Lebai kencing merata...




Dalam tempoh beberapa tahun hutang negeri meningkat sebanyak 10.4% di dalam tempoh dua tahun berakhir 2015......Pandai beryoya jah dn abehkan pitih.
KERAJAAN PAS KELANTAN HUTANG PUSAT RM1.34 BILLION
Kementerian Kewangan menjawab soalan Teresa mengenai hutang kerajaan negeri terhadap kerajaan persekutuan yang masih belum dibayar sehingga Disember 2015.
Negeri-negeri lain ialah Johor RM249.1 juta, Negeri Sembilan RM942.76 juta, Melaka RM950.97 juta, Perak RM608.63, Selangor RM1.32 bilion dan Kelantan RM1.34 bilion.
Bagaimanapun, hutang bagi Wilayah Persekutuan tidak dinyatakan.
Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers