TAHNIAH BUAT PAS DI ATAS KEJAYAAN MENGHIMPUNKAN AHLI DI DLM FASTAQIM H60K




Admin banyak terima ulasan serta komen-komen Bangga serta Ujub daripada pimpinan dan ustad2 PAS..

DAN sebahagian daripada komen2 mereka tersebut Admin balas dgn beberapa fakta agar mereka mampu berfikir dgn waras demi masa depan generasi mendatang..

Di sini Admin cuba perturunkan sebahagian sahaja secara ringkas dlm bahasa rojak malas nak susun ayat sbb jika guna bahasa yg indah dan tersusun sekali pun kalau minda dah tertutup tetap jumud juga :
***************************

PAS mahu menang kat lubuk melayu sahaja ker..? pantai timur.. Kelantan dan Trangganu.. bukannya boleh perintah Malaysia.. kalau setakat nak kuasai negeri2 miskin nak buat apa syeikh..? Pandang ke depan negara ini kita punya, untuk survival generasi kita maka sewajarnya kita agihkan ekonomi negara seadil2nya utk generasi yg akan dtg.. bukannya kuasai negeri2 mundur..

Aku x nampak misi dan visi PAS utk menguasai Kerajaan Pusat yg aku nampak PAS hanya mahu mengekalkan Kelantan dan beberapa kawasan lubuk melayu.. Visi PAS seharusnya menawan Pantai Barat yg kaya bukannya selesa dgn negeri2 mundur........

 Mmg hasil bumi pantai timur banyak tetapi jika tidak menguasai Putrajaya semuanya x de makna.. selagi tidak mengusai Putrajaya maka selagi itu melayu terus mundur dan ditindas... sbb tu aku tolak PAS kerana perjuangan PAS terlalu sempit hanya utk kekal di Kelantan dan kawasan2 lubuk melayu..

Tak perlu kita berbangga dan syok sendiri dgn kehadiran ahli yg ramai jika pengisian jiwa mereka tidak diisi dgn usaha bagi menawan Putrajaya dan seterusnya mengambil alih tampok pemerintahan negara.. 

Allah suruh kita berusaha keluar dr kezaliman dan penindasan bukan hanya mengharapkan Redho Allah tanpa usaha.. dan Allah sendiri tidak Redho ke atas kita jika kita membenarkan penindasan terus berjalan ke atas rakyat jelata.. 

kalian x rasa berdosa ker jika rakyat ditindas dgn tiadanya usaha dari kita utk menyekat dan menghapuskan kezaliman tersebut?
Satu2nya cara utk menghapuskan kezaliman tersebut sdalah dgn menguasai Putrajaya.. bukannya menguasai Kelantan dan kawasan2 lubuk melayu..

Aku x tahulah kalau org PAS dan pantai timur tidak mahu majukan negeri mereka setara Pulau Pinang, Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Johor.. jika kita hanya berbangga dgn kelompok kita dan Ahli Parti kita yg ramai tetapi kita miskin tak ubahlah kita sama seperti PERKASA dan Pekida yg berbangga dgn Ahli yg ramai tetapi Habuk pun tarak..

Mungkin Ijtihad Ahli PAS Allah akan lebih Redho ke atas kita jika kita terus Miskin hingga ke akhir hayat..
ISTIQOMAH HINGGA KEMENANGAN..

Aku tak pasti kemenangan bagaimana yg kalian cuba terjemahkan..

Dari apa yg aku belajar kita hendaklah berjaya di dunia dan di akhirat.. Ketamadunan Islam dibangunkan dgn Ilmu sehingga menjadi sebuah empayar yg penuh dgn limpahan kekayaan material.. Tamadun Islam tidak dibangunkan dgn kejahilan dan kemiskinan..

100 tahun sebelum Empayar Islam Othmaniah hancur di tangan Yahudi dan Nasara mereka menyekat serta sudah tidak lagi meneruskan Kemajuan Ilmu Pendidikan dan teknologi. Khalifah Othmaniyah menolak wacana ilmu dan perbahasan Ilmiah secara terbuka.. Kejumudan dalam mendepani perubahan Zaman menyebabkan Empayar islam Othmaniyah menjadi lemah dan miskin sehingga berhutang dgn Yahudi dan Nasara dan Turkey Muflis. Akhirnya Othmaniah ketinggalan 100 tahun kebelakang dari segala kemajuan ilmu dan teknologi (pembuatan, makanan, kesihatan dan ketenteraan)

Rakyat Turkey menjadi rakyat paling naive di Eropah.. buta ilmu dlm memajukan ekonomi dan teknologi.. akhirnya Othmaniyah ditumbangkan dgn mudah oleh musuh islam. Khalifahnya dihalau keluar dari Turkey dgn penuh kehinaan kerana ilmu dan miskin ekonomi..

Zaman itu rakyat Othmaniyah antara rakyat yg teramai di eropah tetapi mereka mudah dialahkan oleh yahudi dan nasara kerana tiada mempunyai ilmu dan miskin.. ramai tidak semestinya kuat......

DAN sehingga kini kebanyakkan negara umat islam masih lagi meneruskan doktrin merendah2 serta meremehkan segala ilmu selain dari ilmu agama seperti mana yg pernah dilakukan oleh beberapa orang Khalifah terakhir empayar Islam Othmaniah dahulu..

Apakah ahli PAS yg ramai itu sasarannya hanya utk menguasai negeri2 mundur dan lubuk melayu sahaja..? Apakah PAS tidak kesah jika tidak manpu menawan negeri2 kaya di pantai barat? Dan Apakah PAS mampu menguasai negara kita jika mengenepikan usaha utk menguasai Putrajaya..

Dengan mengksampingkan sokongan bukan islam yg berjumlah 45% dlm negara kita apakah PAS mampu memerintah Melaysia..? Kita kena ingat UMNO kekal berkuasa atas tiket " Undi Bukan Melayu yg mana 12 parti komponen BN terdiri daripada parti2 bukan melayu..

Selama ini UMNO terus berkuasa kerana Undi Bukan Melayu.. dlm PRU 12 dan 13 Undi Bukan Melayu telah beralih arah kepada PR menyebabkan UMNO hilang byk kerusi dan BN hampir kalah.. kekuatan UMNO sebenarnya bukan atas undi melayu tetapi atas Undi Bukan Melayu..

Tiba2 PAS pula dengan sengaja menolak dan mencerca bukan melayu seolah2 Undi Bukan Melayu tidak penting buat PAS..
Kita tgk bagaimana liciknya UMNO dalam situasi ini.. Bila PAS menolak dan bermusuh dgn bukan melayu UMNO mulai cucuk jarum agar permusuhan PAS dgn bukan melayu terus marak.. 

Blogers dan facebookers upahan UMNO tiba2 menyokong PAS dan menyemarakkan lagi api permusuhan tersebut lalu PERKASA diutuskan UMNO utk mencurah minyak hingga menyebabkan PAS semakin hangus terbakar..

Siapa akan lupa dgn kerja2 PERKASA yg menghina agama hindu dgn mengusung serta memijak kepala lembu.. Yang pernah membakar patung pemimpin DAP serta memecah pintu grill Pejabat DAP serta melemparkan bangkai ayam dan menjirus darah ayam di tangga ibu pejabat DAP juga memecahkan signboard Ibu pehabat PKR.

Mengapakah sebegitu tipis maruah PAS sehingga tergamak berkawan dgn sebuah NGO yg rosak akal fikiran dan celaru fikrahnya, suatu soalan yg agak sukar utk Admin jawab........

Bila PAS dgn sengaja mencetuskan persengketaan dan mencerca bukan melayu dan menjalinkan kerja sama dgn PERKASA ianya secara tidak langsung telah memberi nafas semula kpd UMNO bagi mengaut undi bukan melayu semaksima mungkin dlm PRU14 nanti..

Ya.. Kalian boleh bersorak dan bersoraklah semahunya..
Tetapi kalian lupa satu perkara......


"MENANG SORAK UNDI TERGADAI"
Teuku Zacharyah Iskandar


Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO 



No comments: