Sunday, July 5, 2015

VIDEO: UNTUK KITA FIKIR DAN RENUNGKAN KRISIS PAS

 oleh: batu bara

 

 

Ulama PAS mula CEMAS RIMAS bro ! [VIDEO]


Bila PAS melalui beberapa taukeh besar mereka mendambakan UMNO sebagai rakan perkongsian baru mereka, walau pun ditentang hebat oleh kumpulan progresif dalam PAS..maka terhasillah seperti yg terjadi dalam Muktamar PAS ke 61 lepas, kumpulan progresif kecundang habis dibersihkan oleh mereka yg menggelarkan diri sebagai pro ulama? 
Akibatnya akhlak dan budi ulama2 ini tidak menunjukan bahawa mereka benar2 cintakan adab Islam dalam 'persaingan' antara dua kumpulan ini..mereka, 'ulama2' ini tidak dapat meraikan perbedaan pendapat dan pandangan dari kumpulan lain dari mereka..akhirnya nilai dan komitmen tinggi yg ditunjukan oleh kumpulan progresif ini, tidak langsung dihargai? malah mereka dilabelkan pula dgn berbagai label dan jenama baru yg mengelirukan, semata2 untuk mereka ulama ini meraihkan cita2 mereka menduduki 'puncak kuasa' dalam parti, bagi mencorakan parti mengikut faham assobiyyah yg jahiliah ! ia ibarat ketinggalan zaman dan terkeluar dari landasan pemikiran Islam yang sehat bro !  

Maka lahirlah gabungan baru, rakan baru PR 2.0. atau Gabungan Baru atau apa jua nama..ketika ini, barulah puak2 lobai dalam PAS mula cemas, mula rimas..berpeluh bro ! kah kah kah

So n So..kita lupakan saja PAS dengan mimpinya, dgn igauannya... 
Biarkan mereka berangan masih bersama dalam PR. Kalau mereka mahu PR, berikan sahaja kepada mereka. Biarkan lobai-lobai ini syok sendiri dengan fatwa dan politik label-melabel mereka bro !..


Sekarang mereka nampak cukup cemas, cukup rimas dengan kesungguhan kumpulan progresif PAS dulunya, yang mula mengorak langkah menubuhkan rakan baru PR 2.0 atau dgn pelancaran G 18 yang membariskan 'think tank' PAS yg telah berjaya meyakinkan rakyat massa dari pelbagai bangsa, melayu, cina dan india ! sehingga sebelum ini PAS dapat diterima oleh mereka bukan melayu dengan begitu menakjubkan sekali..slogan PAS for all telah disambut baik sehingga hampir2 menumbangkan BN pada PRU lepas..

Mat Sabu, Khalid Samad dan lainnya menggempur kubu2 UBN seluruh pelusuk negara..lepas nie kita nak tengok, mampukah lobai2 jadian Muktamar 'CHAI' menggalas peranan yg pernah dilakukan oleh 'komrad' profesional PAS dulunya? Rasanya sukar bro ! Laa nie pun tak dak orang nak dengaq ceramah dan labun depa? Kasiann aku tengok ! Bila sekali orang menyampah ! orang meluat!? nak habaq apa pun orang dah tak ambik pot ! 

Itu pasal laa, kumpulan ini ditawar semula beberapa jawatan penting selepas mereka semua kecundang dulu di muktamar tu..kononnya untuk membantu PAS kembali yg telah dimamah usia tu? Kah Kah Kah

Tapi apakan daya bro ! sorang pun tak kebuloq lagi jawatan tu? setelah mereka dihina, ditohmah dgn begitu dahsyat, dan setengahnya merasakan mereka seolah telah dihalau, diperambat jauh2 supaya jangan lagi mendekati PAS? maka terjawablah segala yg tersirat..sehinggakan Mazlan Aliman pun melepaskan jawatan yg dimenangi satu2nya oleh kumpulan progresif itu..Barulah PAS nampak cemas sungguh..KAH KAH KAH







   Cemas 1   
Datuk Dr Mahfodz Mohamad berkata, ketika ini keanggotaan Majlis Syura masih belum lengkap di mana baru sebahagian ahlinya dilantik







Usul putus dengan DAP, Majlis Syura bermesyuarat selepas Aidilfitri

KUALA LUMPUR, 29 Jun: Usul memutuskan hubungan dengan DAP oleh Dewan Ulama PAS Pusat (DUPP) dalam Muktamar Tahunan PAS baru-baru ini akan dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Ulama selepas Hari Raya Aidilfitri. Ketua DUPP, Datuk Dr Mahfodz Mohamad berkata, ketika ini keanggotaan Majlis Syura masih belum..BACA ARTIKEL PENUH

Nak bincang apa lagi bro !
orang tak buat keputusan dua tiga kali !
Sat lagu tu, sat lagu nie ? kona banyak sangat !
silap kona? boleh kena bro !
Itulah bahana lidah bro ! sekali terlepas? payah mau
u-turn balik bro ! orang dah hilang keyakinan dan konsentarsi
dgn PAS ini ! patut pun DAP tak percaya lagi dgn taukeh Besaq PAS? kan ke dia sendiri yang bilang keputusan tu 'without Q'? tanpa bahas laa tu..nak kona apa lagi..memang dah mau lagu tu? terjadilah apa yg dah terjadi? susahlah mcm nie? tak faham2 ? Kah Kah Kah kah







   Cemas 2   



Terlajak perahu boleh berpatah balik, terlajak kata buruk padahnya. Itu pepatah Melayu, terang dan jelas.

Setelah membawa syair Arab tentang "biarlah serigala menyalak, tetapi kabilah akan teruskan perjalanan", kini masih-masing cuba mempertahankan Presiden PAS... See More


Itu komen dari Dr. Asri ZA bro !
kalau ada ulama yang 'menjual' nilai ajaran Islam'?
maka 'de so called ulama' tu cukup hina bro ! HINA !!
macam anjing yg dok jelir lidah bro ! dok minta2' suruh
bagi makan? untuk kepentingan donia laa bro? 
'ulama' macam nie lagi hina dari anjing ! memang perangai?
perangai anjing laa...
Dahsyat 'tasyhbih' atawa perumpamaan itu bro !
sapa yg kena? mohon laa terasa sikit bro ! kalo pun
tak rasa banyak? Kah Kah Kah


Sila baca ini...
seperti yg dilakar oleh alhusseyn

HARAPAN DAN IMPIAN BARU
Tuesday, June 30, 2015
Jawatan Timbalan Ketua Ulama Sedunia : Hj Hadi tidak ada kena mengena dengannya..Continue Reading

Mohd Bob Burhanudin
Biar Gambar Bebicara
Kalau Komen Lebih-Lebih
Nanti Ada Yang.............????


      Cemas 3      
PETALING JAYA: Pas bimbang pengambilan masuk 1.5 juta pekerja asing warga Bangladesh secara berperingkat ada hubung kait dengan persediaan UMNO/Barisan Nasional menghadapi Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14).
Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin At-Takiri berkata, kebimbangan itu ditambah dengan pengumuman Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak bahawa pemilihan UMNO tahun hadapan ditangguhkan 18 bulan.
Selain itu, katanya, pengambilan 1.5 juta pekerja asing itu bukan sahaja meningkatkan lagi masalah jenayah di negara ini malah menimbulkan ketidakstabilan sosial.
Ahli Parlimen Kuala Nerus itu berkata, mengikut rekod Kementerian Sumber Manusia, terdapat 6.7 juta orang warga asing dengan hanya 2.1 juta daripadanya memegang Pas Lawatan Kerja Sementara di negara ini..Free Malaysia Today
Buat2 cemas bro ? 
Kan ke taukeh2 besaq PAS suka sangat ngan Umnuu?
apasal cemas? 
Pasai nak berentap ngan PR 2.0, dgn G18 dengan Pasma
sekali? kata dulu..kemenangan tak penting sangat..asalkan?
Biaq mat2 bangla masuk bagi ramai lagi ! tengok depa pak lobai PAS boleh ke tidak sekat 'phantom voters' (kalo sungguh)? macam progresif dok buat dulu2 tu? Kah Kah Kah

    Cemas juga ke Nie?    
Tak dak sapa nak cemburu aihhh !
Lantak pi laa kalo dah hangpa suka sangat?
orang lagi syok ada ler bro ! senang nak buat kerja !
dgn PR bukan main liaq lagi? tapi dgn Umnuu? hangpa seghondoi sungguh !
ejas kalam elok pula tu..'tak seburuk firaun' ler !
tah macam2 lagi, 'berjiwa besaq' ler ! 
baguih ler kalo dok boleh masuk daun lagu tu !
cepat sikit Pas akan melingkup !

Kini enam tahun berlalu telah jelas di depan mata PAS memang telah hancur. Rakyat dapat menilai betapa hancurnya PAS sekarang. Yang tak rasa ianya hancur hanya orang orang yang mabuk pil kuda wala sahaja. PAS bukan lagi mertabatkan Islam'? Kerana ianya telah terlalu kontradik dengan segala tindakannya. 
Banyaknya perbuatan yang membawa fitnah kepada Islam dan juga fitnah kepada kemuliaan, kesucian dan ketinggian peribadi Rasulullah saw kesayangan umat. Rasulullah saw dengan jelas telah kita ketahui, baginda seorang yang mulia, ikhlas, amanah dan sangat menepati janji. Akhlak baginda sangat terpuji. Dengan akhlak yang terpuji itulah baru baginda dapat mengesahkan bahawa baginda di utuskan sebagai rahmat untuk sekalian alam Surah al anbiya ayat 107:" Dan tiadalah kami mengutuskan akan engkau(wahai muhammad), melainkan (untuk) menjadi rahmat sekalian alam" Akhlaq berasal dari perkataan al-khuluq. Al khuluq bermaksud tabiat atau tingkah laku. Akhlaq yang mulia adalah matlamat utama bagi ajaran Islam. Kerana ianya adalah kulit utama bagi gambaran isi kemuliaan islam itu sendiri. Umpama sebiji buah, andai kita ingin menarik orang merasa isinya, maka kulit luarnya hendaklah segar, tidak buruk, serta dapat meyakinkan orang untuk merasa bahawa isinya tentu manis sekali. Kemuliaan akhlak ini jugalah yang ditinggalkan oleh Rasulullah saw, untuk diamalkan oleh para sahabat dan para pewarisnya. Kerana itu kita dapat mendengar berbagai cerita hebat tentang perangai para sahabat. Ianya juga diwarisi juga kepada para tabiin dan para ulama. 
Hari ini sesuatu yang kita asyik dengar, yang orang cuba kaitkan dengan Rasulullah saw adalah, "ulama pewaris nabi". Apa yang ulama ini warisi? Sifat sombong? ujub? riak? sumaah? mungkir janji? suka memfitnah?. Tidak. Untuk mengesahkan seseorang ulama itu adalah pewaris Nabi, maka dia patut juga mewarisi akhlak terpuji Rasulullah saw. Jika ia tidak mewarisi sifat terpuji Rasulullah saw, maka dia bukan ulama pewaris Nabi. Jika dia suka memfitnah maka dia adalah ulama fitnah. Sekalipun ada yang dilantik sebagai timbalan ulama Ke'dunia'an, sekalipun kononnya yang memerintah PAS sekarang semuanya adalah dari golongan ulama keduniaan, belum tentu ia mereka pewaris nabi. Kerana mereka semua ulama akhir zaman. Kalau tanya mereka sendiripun mereka dapat mengesahkan sekarang adalah 'akhir zaman' seperti mana semua tanda tanda yang Rasullah saw beritahu semuanya sudah muncul. Jadi kalau dah akhir zaman, maka sesuailah di akhir zaman ini sukarnya untuk mencari ulama pewaris nabi. Jangan kata hendak mertabatkan Islam. hudud pun jadi mainan politik ulama keduniaan. Modal untuk mengejar jawatan???...-detikdaily- 


Saari Sungib: kalau Kita Nak Ke Putrajaya, Pakatan Rakyat Mesti Solid, Mesti 1 Hati 1 Jiwa
Published on Jun 27, 2015
Otai Reformis: Forum "Tetap Bersama Mu", Kuala Lumpur 14/06/2015..mediarakyat


     Saat Paling CEMAS     



PAS hadapi gelombang penghijrahan keluar selepas Aidilfitri
Krisis dalaman PAS sengaja dibayangkan tidak serius oleh golongan ulama yang mentadbir parti itu sejak Muktamar ke 61, yang memusnahkan sama sekali kepimpinan puak profesional. 
Bagaimanapun, riak-riak cemas dalam kalangan ulama PAS boleh dibaca lewat amaran yang mereka berikan terhadap pemimpin dan penyokong puak profesional. Daripada hierarki tertinggi, Presiden Hadi Awang, Timbalan Presiden Tuan Ibrahim Tuan Man sehinggalah yang lebih bawah, Ketua Penerangan Nasrudin Tantawi dan lain-lain; semuanya memberi ingatan mana-mana pemimpin yang berjuang meninggalkan PAS akan karam...KELAB GREENBOC
Inilah yg paling ditakuti oleh grombolan UGs yg sudah pun mencapai impian mereka, dgn menduduki kerusi empuk jawatan dalam parti selepas muktamar lepas dgn pupusnya golongan progresif yg sebelum ini banyak sekali menyumbang kpd kebangkitan PAS selepas 2008 -

Kehebatan, dan popularnya kumpulan progresif ini memainkan peranan mereka ketika menduduki hiraki kepimpinan ini? tidak sangat digemari oleh Pro-Ulama bro ! mereka dilihat ketinggalan di belakang tanpa fikrah dan wawasan bernas terutama ketika perbahasan di Parlimen umpamanya, ada kalangan pro ulama yg 'bankrupt' idea untuk membahaskan isu2 tertentu? ruang dan kelompongan ini diambil alih oleh kumpulan progresif yg mempertahankan 'PAS' dari serangan UBN misalnya, jadi bila dah tak ada apa yang nak dibangkitkan? pro ulama tanyalah juga tentang 'mutu pengadilan bola sepak' umpamanya? Kah Kah Kah

Apa nak diheran bro? tiga kerusi utama kepimpinan Pakatan Rakyat di Parlimen selalunya akan kosong satu bila adanya isu2 besar yang akan dibahaskan? Kah Kah Kah

Jadi selepas aidilfitri ini, politikMalaysia akan jadi lebih meriah bro ! dan tentunya yg selalu dok 'main mata' dgn UBN akan terasa cemas dan rimas..bahangnya sudah dirasakan sekarang..hinggakan keluar kenyataan pelbagai yang entah bukan-bukan dari setiap lapisan kepimpinan mereka? kah kah kah


PAS is past. Sekarang adalah masa untuk PR2.0
Anda Bersedia? 
Kah Kah Kah


Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers