Saturday, May 23, 2015

MAJER ZAIDI INGINKAN MAKLUM BALAS USTAZ MAOKHTAR SENIK......HANG JAWAB ILMIAH..TAK MAIN LA PERLI PERLI...

TULISAN MAJER ZAIDI BERKAITAN SAYA DLM WHATSAPP. ULASAN MOKHTAR SENIK.


Beliau tidak menjawab apa yang di tanya oleh Majer Zaidi, sebaliknya keluar dari group dan memperlekehkan majer zaidi ni bahawa beliau majer zaidi hanyalah setahun jagong..dan tindakan membantah dakwat kekal adalah satu tindakan kecil kecilan sahaja........penakut.Kita baca apa majer zaidi tanya dia Mokhtar senik ini...



Memang benar saya di invite kedalam group whatsapp yg beliau adalah adminnya. Melihat kepada perbincangan beliu yg kucar kacir ( sgt jauh dari nilai2 ilmiah) maka saya left group itu. Sya fikir tidak perlu saya layan insan yg sedang bertatuh mencari kejituan fikrah perjuangannya. 

 Nama beliau hanya muncul ekoran dakwat kekal. Sebelum ini saya yakin tiada siapa tahu denai sejaah beliau dlm Pas. Jadi biarlah saya bersemuka dengan beliau dari terus melayan bebelan beliau dlm whatsapp juga media sosial. Kita bersua muka nanti saya akan jawab semuanya.

Tulisan beliau yg tiba2 menyentuh saya dengan andaian2 yg tiada asas. Saya sifatkan beliau sedang memunggah longgokkan maklumat dari sebuah tong sampah besar dlm dunia maya. Kalau kepada Tuan Guru Presiden beliau sanggup buat tuduhan dan andaian liar maka siapalah saya. 😀

USTAZ MOKHTAR SENIK (UMS) YG KU KENAL
Anda tak kenal UMS? Ruginya anda tidak mengenali insan yg hebat ini. Apa tak hebatnya, beliau adalah ketua ulama2 pas seantero pahang, bukan calang2 org bleh capai maqam tu. Lagi kehebatan ums? Lulusan isa kemunting, hampir sebaris dgn mat sabu dan mahfuz omar serta nik adli anak TGNA.

 Namun jika md sabu, mahfuz dan beberapa pemimpin politik lain masuk isa sbb membela rakyat, ums masuk atas sebab lain. Jika nik adli disumbat 5 tahun kerana angkat senjata bantu umat islam afghanistan, ums masuk sbb satu kumpulan yg angkat senjata lawan rakyat sendiri iaitu AL MAUNAH. (boleh ikuti cerita versi beliau berkenaan isu ni d blog beliau).

 UMS ramai anak murid d seluruh negara dan dijangka selepas muktamar ini akan naik martabat lagi iaitu sebagai AJK PAS Pusat memandangkan beliau diberitakan antara yg mendapat pencalonan tertinggi dari pas kawasan2. Tahniah ums.

Bagaimna sya mengenali ums? Sebenarnya sya sendiri belum pernah bertemu batang tubuh ums yg hebat itu. Sya cuma kenal dgn beliau dlm dunia wassup saja. Ceritanya bermula dgn perdebatan hangat sya dgn anak2 murid beliau yg antaranya tok usin ceroi yg terkenal dengan keceluparannya menjebonkan sesama ahli pas. 

Biasalah anak2 murid ni bila mati hujah maka diheretlah tok syeikh mereka masuk kedalam grup dgn harapan tok guru mereka akn memberikan pukulan maut kepada lawan mereka. Dari situ bermulalah perkenalan singkat sya dgn insan hebat bernama ums. Salah seorang anak murid dia dlm grup cdang kt sya "ada baik hang p mintak ayaq penawaq terang hati kat ums" oh terserlah lagi satu kehebatan ums, lalu sya tnya dia balik "oo patutla hampa kpala mereng semacam ja rupanya dok minum ayaq jampi ums. 

Ayaq jampi maunah ka? Mandi minyak tak buat skali ka?" Lalu dijawab oleh anak murid beliau itu "hang lagi laser noo". "Jaga dia jumpa hang kt paka..dia boh penampaq hang dpn org..mampuih hang". Ums ada dlm grup tu memerhati tapi tak beri apa2 komen terhadap tulisan anak muridnya itu.

 Lalu sya komen lgi "nk lempang ka sepak ka tembak ka terpulang kt hampa, tapi kna ingat sapa yg paling berkuasa? Malu la ngaku org pas tapi dok ugut2 nk pukul orang, ni ajaran al maunah la kot dah meresap masuk.dlm pas, sapa yg bwak masuk mai pun tak tau". Ums ada dlm grup dok perhati dan dia tak komen apa2. 

Diringkaskan crita tak berapa lama lpas tu ums keluar grup sya!!! Terkejut jgk saya sbb sebelum tu dia janji nk jawab 3 soalan yg saya beri pada dia. Ada sekali tu bila sya tekan bila nk jawab 3 soalan saya tsbt beliau menjawab "sabar ya akhi, ana sedang jawab soalan di 10 wassup grup ana". Wow hebat!!! So sya sabarlah tapi esok harinya sya terkejut sbb "ust mokhtar senik left group". 

Aikk camna nk jadi AJK pas pusat ni? Dengan ahli sendiri pun mungkir janji.

 Janji nk jwab soalan sya. Tiba2 tanpa alasan dan tanpa ucapan bai2 lari keluar grup. Oleh itu sya berharap sgt kpada sesiapa yg mengenali beliau tolonglah sampaikan soalan2 ini kepada beliau kerana sya teringin sgt menumpang ilmu beliau yg hebat itu. Mntak tlg tanyakan 2 (selepas diskaun) soalan d bawah ini kepada beliau bgi pihak saya, tksh. Soalan pertama;

👆👆👆👆👆
Ust mokhtar apa komen tok usin dok panggil org jebon dan parasit sedangkan quran terang2 melarang?

👆👆👆👆👆👆
Assalam ust mokhtar senik ada satu soalan penting kpada ust. Ada org tuduh ust sebagai ejen umno yg telah dihantar kedalam pas oleh sb sebagai pertukaran utk dibebaskan dari tahanan isa selama 3 tahun lebih kerana terlibat dgn al maunah. Kta mreka kerja ustz dlm pas lebih kepada menyerang sesama ahli daripada menyerang umno bn. Sbb tu ustz pon jarang turun dlm demonstrasi jalanan seperti anti isa dll lgi. Kna tangkap jauh skali la

👆👆👆👆
Soalan ke2👆. Tak susah kan kedua2 soalan sya tu? Rasa2 x perlu selak kitab kuning ka coklat ka, jawapan yg diperlukan utk soalan 1 ialah BOLEH atau TAK BOLEH. Tapi knapa ye, ums sanggup lari kluar grup dari jawab soalan tu, mungkin sbb seronok kot tgok ramai seteru2 politik habis dijebonkan oleh tok usin ceroi dan konco2nya.

Soalan akhir sya kira yg paaaaaling mudah sbb jawapan yg diperlukan lagi pendek iaitu YA (saya ejen umno) atau TIDAK. Tapi skali lagi ums pilih lari kluar grup dari jawab soalan tu. Knape? Soalan yg begitu mudah utk dijawab tetapi jawapan yg mudah itu sebenarnya tidak mudah? (tembelang akn pecah?).

 Logiknya kalau jawapannya TIDAK maka sudah tentu ums akan terus menjawab tanpa ragu lagi, tapi ums memilih utk keluar grup daripada menjawab kerana serba salah kalau jawab YA maka pecah tembelang, tapi kalau jawab TIDAK ada rasa macam dah buat dosa berbohong disitu. Jadi berdasarkan saikologi, sya membuat andaian bahwa jawapan utk soalan akhir ialah YA BETUL, UMS ADALAH EJEN UMNO YG DIMASUKKAN UNTUK MEMECAHBELAHKAN PAS.

 Apa pun itu adalah andaian saya saja berdasarkan ilmu saikologi. Jawapan sebenar yg tepat hanya ada pada ums dan kita tidak akan dapat mendengar dari beliau sendiri jika beliau asyik lari keluar grup dan mendiamkan diri sahaja. Oleh itu kepada sesiapa yg mengenali ums sya minta sangat2 supaya minta tolong beliau utk respon segera kepada 2 soalan mudah sya kepada beliau seperti diatas sebaiknya sebelum para perwakilan membuat keputusan samada untuk mengangkat beliau sebagai salah seorang AJk pas pusat ataupun tidak. Sekian. Tksh

Zaidi bin Ahmad (bekas mejar TUDM)
AJK PAS Kawasan Sg Petani
Pembantu Khas
UAA 4 PRESIDEN

Ustaz Nasharudin Mat Isa - Bekas Timbalan Presiden PAS di Wacana Kerpiompinana Servival Ummah,anjuran Persatuan Alumni UiTM Malaysia dan Gabungan Pelajar Mel
Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers