Tuesday, May 5, 2015

LIPUTAN SEMALAM DI MARKAS PAS KUBANG SEMANG DARI UG HUSIN CEROI ORIGINAL







Lintas flashback laporan situasi Permatang Pauh sempena PRK 7 MEI 2015. Ceramah mlm tadi tangguh sbb hujan pulak, dok tgu mat sabu mai tapi Jln ke Permatang jem habih, tak dan mai la...
Bersama YB Azan bin Ismail Adun Bandar, DUN Terengganu. Point penting dia habaq ;
Pas rompin berjaya terjah kwsn2 hardcore Felda keratong yg selama ni kawasan hitam utk Pas. La ni ketua Felda habaq kat pas, kalau UMNO bagi depa rm2,000 sekeluarga pun depa cemuih nak bagi undi. Di Felda keratong 10, katanya lebih kurang 100 org anak muda isi borang Pas. Mudah2an berkekalan smpai isuk (hr mengundi di rompin). Takut2 UMNO up pulak rm3,000 sbb kata rm2k tak lut...hahaha.....
Lama tak pekena nasik Kandaq Markasss...nalaaa!!!
Rasa2 InsyaAllah DSWA menang lebih kali ni...
Kalau hangpa mai sini, berlemuih dgn segala taktik UMNO yg Maha dasyat...drpd duit, kereta 'Jalur gemilang' hat pang pung nyanyi lagu UMNO / jalur gemilang pasang kuat2, signboard besaq2 memfitnah PR ttg cukai pintu, tarif air dsb....dok melalak merata2, segalanya...
Dok terjah Pas kawasan permata janggus satni, saja tanya pasai matpiang, depa habaq hat pemuda 20 kerat yg melalak atas lori tu buat betui2 depan masjid. Baru sat2 saja imam dok khutbah habaq suruh undi PKR, habih jumaat geng wala'un pi melalak khutbah ataih Lori depan masjid. Haramjadah sungguh.
Apa lagi, abang otai Pas kawasan panggil geng tu turun. Siasat punya siasat, depa tu bekas Ahli UMNO yg tang mana masuk Pas, gabung dgn Budak matpiang 3suku.
Aku rasa, sepanjang pi kempen PRK, kali ni memang UMNO Maha dasyat sungguh dok ligan DSWA dgn sponsor sama Budak wala'un stengah tiang, tapi hat Pas hardcore otai2 habaq depa tak makan umpan, depa ligan budak2 hinguih supaya jgn perleceh arahan Pas Pusat. Baguih laaa otai2. Aku suka style pas tang ni...takdak belit2, straight to d point..alhamdulilAllah...
Dengaq rupanya bilik gerakan UMNO byk yg punggah. Punca Utama fulusy tak mai2 dari cawangan/bhgn....hehe...ketua bhgn/cawangan sudah songlap awai la tu. biasaaa dah lagu tu, kwsn yg depa anggap kalah teruk x dpt la bajet. Tapi org ataih dh habih sapu, pastu depa pun menonggok la di kem2 PR. Bukan susah sgt pakai kopiah dgn Jubah utk jadi olamak instant Pas......adehhhaiii.....
Misi seterusnya ialah menuntut duit brim/ rasuah @ bilik gerakan UMNO. Sedih pun ada...tgk Budak sekolah saja dok kibar2 bendera. dengaq kata BN dok taboq duit merata, aku nak pi kutip la ni. Pakai baju BN pun takpa....muga lepaih duit minyak tol...hehehehe....^_~
Warga Jeniang..hang dh punggah pi jeniang ka? tak dan la aku belanja hang Nasi Kandaq. Makan nasik Kandaq guna duit Rasuah UMNO ni nikmatNya lain macam woo. Tak caya tanya Al wala'unnnnn...hahaha....
Laporan bersambung mlm ini InsyaAllah.....
Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers