BUKTI PRESIDEN PAS TIDAK KISAH

 

Oleh : Al Husseyn   (BUKTI PRESIDEN SEORANG YANG LEMBAB)

Pemimpin Umno Datuk Abdullah Abu Bakar menerima surat tunjuk sebab dari ibu pejabat parti itu yang menuntut penjelasan berhubung pembabitan beliau dalam bantahan simbol salib di Taman Medan bulan lalu.

 Beliau, bagaimanapun enggan menjelaskan apa-apa mengenai perkara itu.

 Abdullah yang juga abang kepada Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata tiada keperluan untuk beliau menjelaskan apa-apa buat masa ini.Baca lagi di sini 

Tindakan Umno ini tentunya memalukan Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar yang pernah cuba membela abangnya itu, malah nak jadikan beliau sebagai hero pendamai kononnya! Baca entri saya di sini.

Perkara kedua, walaupun Umno parti bukan Islam macam PAS, ia berani bertindak terhadap ahlinya yang buat kalut begitu.

Kita masih menunggu tindakan PAS terhadap beberapa demo kalangan yang mengaku sebagai pro ulama. 

Ramai ahli akar umbi mahu melihat ketegasan Presiden PAS bertindak keatas sikap biadap sekumpulan ahli yang membuat sabotaj dan provokasi melampau terhadap kestabilan parti dan hubungannya dengan rakan tahallufnya. 

Antaranya demo yang lakukan oleh puak-puak ini ialah :



1) Demo mendesak beberapa AJK PAS Pusat letak jawatan oleh  Pemuda Kuantan yang dikepalai sendiri oleh Ketua Dewan Pemudanya, Fadhli Ibrahim pada 8 Februari lalu.



2) Demo  di Kampung Kubang Semang yang menghasut para pengundi PRK Permatang Pauh supaya menyokong Umno yang kononnya menyokong hudud.Ketua Penerangan PAS Bagan, Azmi Jaafar dilaporkan sebagai kepalanya.




3) Demo Depan Masjid Batu Kampung Pertama pada 1 Mei oleh sekumpulan yang sama, PAS Cawangan Bagan yang dikepalai oleh Azmi Jaafar.

Selagi PAS tidak mengambil tindakan yang wajar keatas gejala yang dilakukan sebagaimana di atas itu, keadaan pasti akan bertambah buruk di masa hadapan dan Hj Hadi dilihat seolah-olah merestui kelakuan biadab mereka itu.

Protes pemuda terhadap Timbalan Presiden, Hj Mohd Sabu sewaktu merasmikan Muktamar Pemuda yang lepas tanpa diambil apa-apa tindakan hingga ke saat ini, membuktikan kepada kita semua bahawa Hj Hadi adalah seorang pemimpin yang lembab.

No comments: