Jangan Main Main sama kitaorang punya Tuang Presideng???


 Oleh: Al Husseyn




KUALA LUMPUR, 26 Mac - DAP boleh kehilangan Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang jika PAS tidak lagi sekutu  Pakatan Rakyat (PR), kata seorang pemimpin tinggi parti Islam.

 Tim.Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia semalam bahawa DAP memerlukan PAS untuk mendapatkan undi Melayu.

 "Jika ada perpecahan dalam pakatan pembangkang, DAP akan rugi," Amar dipetik berkata.

 "Ia tidak pasti sama ada [DAP] boleh mempertahankan Pulau Pinang jika PAS tidak ada di dalam pakatan pembangkang. Jangan fikir hanya PAS bergantung kepada orang lain, orang lain juga bergantung kepada PAS dalam pakatan itu," katanya.Baca lagi di sini 

 Saya amat bersetuju dengan kenyataan Nik Amar tersebut. Telah terbukti benar bahawa PAS ada kuasa penentu dan mampu menjatuhkan kerajaan PR di Pulau Pinang.

PAS pernah menggugat Kerajaan PR di Selangor dan nyaris-nyaris melingkupkannya kalaulah tidak kerana adanya dua Adun PAS yang berani merosakan agenda Hj Hadi itu....


  Bukankah Hj Hadi sendiri yang telah menandatangani watikah calon pada saat terakhir hingga menyebabkan PAS-PKR bertembung tiga penjuru  dalam PRU-13 yang lalu di tujuh kawasan:

1) Dun Kota Damansara (Selangor)
2) Dun Sungai Aceh (Pulau Pinang)
3) Dun Panti (Johor)
4) Dun Kota Putra (Trengganu)
5) Dun Bukit Besi (Trengganu)
6) Dun Seberang Takir (Trengganu)


7) Parlimen Labuan.

Ketujuh-tujuh kerusi tersebut akhirnya boleh kepada Umno/BN!

  Jadi korang jangan lupa, dengan restu Hj Hadi, PAS telah mengkhianati tahalluf siyasi dengan rakannya sewaktu PRU-13 lepas. Adakah Hj Hadi sudah bertaubat dan minta maaf diatas kelanjurannya tesebut?



 Jadi,  DAP dan PKR don't play-play sama presiden kitaorang, Hj Hadi. Kita sanggup melakukan apa saja. 

PAS sanggup hilang deposit asalkan Allah redha? Duit kitaorang boleh cari..... Kita baru habiskan RM1juta buat ijtimak doniya di Rusila...ha!ha! ha!...ingat, Don't play-play!!

No comments: