Sunday, February 22, 2015

KISAH TOK USIN CEROI YANG VIRAL DI FB....dan ULAMAK LWN PASma


DARI WAN FAUZDIN...

Semlm lagi aku dh buat status bahawa tok usin ceroi pondan takkan dtg bdebat dgn yb khalid samad. Tapi dtg pula jebon dia bgtahu tok usin kompom dtg punya sbb mustahil tok usin ceroi yg hebat bcakap soal jihad dan syahid serta penyokong ulamak itu sedayus itu takut utk berdebat.
Aku pun bersangka baik. Aku kata aku percayalah tok usin pondan akan dtg kerana yb khalid samad pun dh bjanji yg berdebat hanya dia dan tok usin pondan saja. Yb khalid samad kata dia setuju kalau tok usin pondan ni nak duduk blakang tabir jika malu nak tunjuk muka. Penganjur pun dah sediakan bilik khas utk tok usin pondan beserta tudung dan telekung jika perlu utk tutup dirinya.
Akhirnya Allah nk tunjuk pd kita semua. Kebenaran mengatasi kebathilan. Keegoaan tok usin pondan lenyap sekelip mata. Barulah kita tahu betapa dayus dan baculnya tok usin ceroi. Ramai geng2 dia telah melahirkan rasa kesal kerana mereka tak sangka begitu bacul dan penipunya tok usin pondan. Ini memalukan jemaah yg menyokong ulamak (maksudnya UG) yg selama ini kutip dalil dan hujah dr tok usin pondan. Rupa2nya tok usin pondan ni mmg takde teloq.
Demi menutup malu, tok usin pondan beri alasan keselamatan. Sebelum ini alasannya dia tak boleh bcakap sbb gagap. Kahlahkah...
Nak jihad dan syahid konon....kahkahkahh..

BIAR JADI PONDAN MCM TOK USIN CEROI ASALKAN DIREDHAI....bak kata mmber aku Buku Lali Tikos . Mcm copy ckp nik amar je...hahaha...puas aku topap internet nk dgr debat pejuang jihad islam tok usin bapok dgn yb khalid samad mlm ni...rupanya dia terkincit awal....kahkahkah

Woittt...tok lebai !!! Kau anggap PasMa tu lebih teruk dari Umno ke? Bukan ke korang dulu awal2 pagi dok minta dgn Allah " K.O Umno'". Sekarang ni PasMa pulak musuh utama korang? Lepas tu, dah minta K.O umno, korang kata menang itu bukan agenda utama?
Sebab tu aku tak hairan korang berjuang lama....jentera hebat....ulamak ramai....tapi susah nk btahan walaupun satu negeri. Kelantan yg btahan tu pun sbb ada ulamak bijak yg memimpin seperti almarhum tok guru nik aziz.
Ulamak yg ada skrg ni...minta ahli menderma, mereka pakai kereta mewah, bini ramai, tapi tak kisah kalau kalah praya....
Like ·  · 


TULANG BESI DEDAH

Yg paling best wakil kedah (wakil Dewan Ulama Kedah) yg dikata ulama tu rupanya tukang kebun sekolah Keat Hwa

utusan,berita harian ,sinar dah jadi media rasmi PAS agaknya.muakakakakakaaa.syokk wooo
'utusan,berita harian ,sinar dah jadi media rasmi PAS agaknya.muakakakakakaaa.syokk wooo'
Wakil 'Ulama' Kedah dalam multaqa Ulama seMalaysia menuduh 'Pas Kola Kedah memperlecehkan ulama dan president dalam mesyuarat agung cawangan'..... setelah disemak dengan SU Kawasan setakat la, yang dah rasmikan mesyuarat cawangan adalah Dato' Amir, YB Nasir, Ust Ibrahim (AJK) Hj Yazid (AJK) dan Hj Azim (AJK), kesemua mereka bercakap ttg perpaduan yang perlu dipupuk dan hal2 yang berkaitan dengan pentadbiran kawasan (Badan Kebajikan dll) selain menyentuh berkaitan pemergian TGNA.
'Ulama' dah jadi ejen fitnah.

AWAS kepada JEBON atau panggilan terbaru jebon iaitu " SYAITAN DALAM JEMAAH"
Dewan Ulama PAS melancarkan “perang” terhadap PasMa.
Dewan Ulama PAS hari ini melancarkan “perang” terhadap Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa), menggesa Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa Kerja PAS Pusat mengambil tindakan disiplin ke atas mana-mana pemimpin dan ahlinya yang terlibat dalam gerakan itu.
Pemangku Ketua Dewan Ulama Datuk Ahmad Yakob berkata, PasMa secara terang-terangan masih bergiat aktif sedangkan Majlis Syura Ulama sendiri mengeluarkan arahan agar ahlinya tidak terlibat dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tersebut.
"Ini jelas satu usaha merosakkan PAS dan menghancurkan dari dalam serta memecahbelahkan PAS.
"Ini dapat disaksikan apabila banyaknya kenyataan ahli PasMa jelas menyerang dan melanggar dasar PAS, bahkan lebih teruk lagi mereka mengeluarkan kata-kata menghina presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang)," katanya pada ucaptama di Multaqa Ulama Semalaysia II di Serdang, Selangor hari ini.
Beliau juga mengingatkan yang sebarang pelanggaran terhadap arahan Majlis Syura Ulama dan keputusan presiden merupakan satu kesalahan mandatori dalam undang-undang PAS.
Ia menjadi satu kesalahan walau apa alasan dan sebab yang diberikan serta siapa pun yang terlibat melakukannya, tanpa mengira jawatan yang disandangnya, kata Ahmad yang juga menteri besar Kelantan.
Katanya, keputusan Majlis Syura Ulama dan presiden agar ahli PAS menjauhi PasMa dan tidak terlibat dengan segala aktiviti mereka mempunyai banyak asas.
"Antaranya ialah, wujud aliran pemikiran songsang dalam individu yang terlibat dengan PasMa, yang bersetuju dengan ajaran liberalisme atau Islam liberal," katanya.
Beliau berkata demikian kepada kira-kira 1,000 perwakilan yang menghadiri multaqa sehari anjuran Dewan Ulama PAS itu yang bagaimanapun tidak dihadiri presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Antara lain, beliau juga turut membidas satu pakatan yang mendakwa terdapatnya gerakan dalaman untuk menjatuhkan presiden terdiri daripada kalangan pemimpin PAS Pusat serta ahli jawatankuasanya (AJK).
"Sekiranya benar dakwaan tersebut, Dewan Ulama PAS meminta kepada pihak yang membuat dakwaan supaya membuat laporan displin bagi memastikan isu tersebut tidak berlarutan dan berpanjangan.
"Satu siasatan dalaman boleh dilakukan. Sekiranya tiada laporan displin dibuat, ia akan mengundang budaya tuduh menuduh tidak berkesudahan," katanya.
Pada 8 Februari, sekumpulan ahli PAS menganjurkan perhimpunan di hadapan ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur, mendakwa Pengarah Pilihan Raya Dr Mohd Hatta Ramli menjadi dalang kepada usaha menggulingkan Hadi.
Menuntut peletakan jawatan Dr Hatta yang juga ahli Parlimen Kuala Krai, kumpulan yang diketuai Ketua Pemuda PAS Kuantan Noorzazilafadli Ibrahim itu membuktikan dakwaan mereka melalui satu akuan berkanun dan cetakan paparan skrin telefon daripada WhatsApp.
Ahmad hari ini turut menggesa Majlis Syura Ulama dan Jawatankuasa Displin menyegerakan siasatan mengenai dakwaan tersebut.
"Ataupun ditubuhkan sebuah jawatankuasa khas yang bukan dianggotai AJK PAS Pusat untuk menyiasat berkenaan laporan dakwaan tersebut sama ada benar atau sebaliknya.
"Pihak kami memandang serius terhadap dakwaan tersebut kerana ia melibatkan persoalan wala' dan akhlak yang boleh merosakkan imej parti berasaskan Islam," katanya.
Selain itu, beliau turut menegaskan, kerajaan Kelantan tetap akan melaksanakan hukum hudud pada tahun ini meskipun ada pihak yang memainkan sentimen tidak puas hati.
"Ini tidak lain hanya kerana pemikiran liberal yang merosakkan akidah semakin menular di kalangan ahli PAS yang menyokong PasMa, dan mereka sanggup memberikan wala' (kesetiaan) mereka kepada pemimpin parti lain, tetapi tidak kepada Presiden PAS," katanya.
Pada masa sama, Ahmad memberi amaran, meskipun konsep tahaluf siyasi diamalkan sesama parti komponen Pakatan Rakyat, namun ia tidak boleh membelakangkan parti itu sendiri.
"Perlu diingat oleh ahli PAS, di kala kita bertahaluf, jangan sampai ada berlaku wala' kepada rakan tahaluf. Kita bekerjasama untuk mencapai tujuan disepakati, tanpa mengenepikan dasar PAS," katanya.
Like ·  · 
Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers