ZAM TUTUP BLOG BELIAU KERANA SERANGAN TERHADAP DAIM DAN MAHATHIR?

Carian Zamkata.Com sudah hilang.Kenapa Tiba tiba??? Sedangkan beliau ada pendedahan tentang kes DSAI yang sedang menunggu keputusannya.

Sudah semestinya untuk menjadi berani anda perlu bersih.

zaid ibrahim zainuddin maidin2 

PETALING JAYA: Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim meminta bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin jangan mengalah daripada terus menulis mengenai politik semasa negara dalam blog beliau, zamkata.blogspot.com.

Dalam Twitter beliau menulis: ”Jangan mengalah jika anda percaya pada sebab?” supaya terus bertahan daripada tekanan, ugutan dan rasa penghinaan yang dialami sebagai penulis.

Zainuddin atau lebih mesra dipanggil Zam dalam blognya sebelum ini menulis, beliau mengambil keputusan berhenti menulis politik semasa negara kerana tidak mahu dilabelkan sebagai penulis upahan dan berkonspirasi.

“Saya merasa cukup terhina,” tegas bekas Menteri Penerangan itu semasa mengulas keputusannya berhenti menulis berkenaan politik semasa negara berikutan berdepan ugutan, tekanan dan pencemaran nama yang teruk sehingga dituduh sebagai penulis upahan dan berkonspirasi menjatuhkan pemimpin tertentu.

Menurut Zaid sebagai penulis bekas Ketua Pengarang Kumpulan Utusan itu ”Sudah semestinya untuk menjadi berani anda perlu bersih.”

Menurut beliau, khidmat wartawan veteran dan berpengalaman itu diperlukan tatkala negara menuju kejatuhan.

Sementara itu dalam tweet keduanya, bekas Ahli Parlimen Kota Bharu itu berkata, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sentiasa prihatin dan menjaga Zainuddin.

“Awak bukan seorang Editor, Menteri dan seorang Tan Sri jika bukan kerana Tun (Dr Mahathir Mohamad),” tulis Zaid dalam Twitternya. Tambahnya: “Sekurang-kurangnya apa yang boleh awak buat ialah menyokongnya.”


No comments: