SURAT AHLI PAS MINTA PAS " CERAI TALAK 3" DENGAN PR

Kepada

Datuk SU Agung Pas

Nampaknya PAS ( PAS ? ) especially Datuk dan pemimpin-pemimpin yg sealiran begitu keras dan tegas untuk menghantar dua nama @ lebih untuk MB Selangor walaupun keputusan telah dibuat dalam mesyuarat kepimpinan tertinggi PR untuk menghantar satu nama sahaja i.e YB DATUK DR. WAN AZIZAH.

Saya cukup tak faham dengan sikap indisisif PAS dalam isu ini. PAS nampaknya begitu keras dan sukar menerima pandangan pemimpin-pemimpin PR yg lain.

Sebenarnya sikap berdolak-dalik PAS telah menjejaskan kewibawaannya di mata rakyat. PAS bukan semakin dipandang hebat dan tinggi, tetapi digelar dengan pelbagai gelaran negatif yg sebelum ini tidak pernah dijangkakan. Itulah nasib yg menimpa PAS sekarang.

Dengan terus berkeras untuk menghantar dua atau lebih nama, rakyat mula mempertikaikan kewajaran dan tujuan PAS.

Apakah sebenarnya tujuan dan agenda PAS kerana nama-nama yg akan dicadangkan itu dikatakan darpada kalangan ADUN PKR juga, sedangkan kesemua 13 ADUN PKR itu telah membuat SD (akuan bersumpah) menyokong Dr. Wan Azizah sebagai calon MB. Malah YB Azmin sendiri telah menarik diri. Apakah PAS berharap berlaku pecah-belah di kalangan 13 ADUN PKR dan ada yg akan buat cross-over?

Ada beberapa andaian (tuduhan) yg boleh dibuat dengan sikap PAS itu.

1. PAS memang mahu menghancurkan PR terlebih dahulu sebelum menubuhkan kerajaan campuran dengan UMNO.

2. PAS memang sengaja hendak memecah-belahkan dan melemahkan PKR supaya ia menjadi lebih dominan dalam PR.

3. PAS memang tidak ikhlas dengan rakan PR-nya walaupun mencanang retorik tahaluf siyasi dan PAS FOR ALL.

4. PAS memang menunggu masa yg sesuai untuk menikam rakan dari belakang untuk kepentingan diri atau mendapat habuan yg lebih.

Jika beginilah sikap PAS, eloklah PAS ceraikan talak tiga kepada PR atau cari isteri baru. Itupun kalau ada perempuan lain yg sudi.

Drp: -ANAK SIK

No comments: