Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015?

Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015?


semakan skim kakitangan awam
Semakan Skim Kakitangan Awam : Kenaikan Gaji & Gred Menjelang Bajet 2015 : 


Berita Semasa mendapat aduan, yang mana mereka ini kalangan pembaca Berita Semasa yang terdiri daripada kalangan kakitangan awam di Malaysia merasakan di zaman Tun Abdullah Ahmad Badawi (pak lah) skim penjawat awam dan gaji dikemas dengan elok. Tetapi itu dahulu, kata mereka….
Sekarang ini mereka agakpening kepala“, apabila orang baru lebih untung daripada “kelompok senior“. Yang mana….

Contohnya, kenaikan pangkat kakitangan awam tidak sama mengikut jabatan, ada yang 8 tahun dan ada yang 13 tahun

Selepas melihat skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dikecam teruk dan dikritik (SEPERTI SEJARAH SBPA DI SINI), yang akhirnya ditarik balik, kakitangan  awam mahukan satu skim yang lebih baik daripada itu.

Menjelang Bajet 2015 : SBPA VS Semakan Skim Kakitangan Awam 2014

“Lebih adil dan efisien”
Ditambah dengan gesaan yang berterusan daripada Cuepacs Malaysia, dijangka akan ada berita gembira untuk kalangan penjawat awam melibatkan semakan skim kakitangan awam bagi sejumlah 17 skim menjelang pembentangan Bajet 2015 Malaysia pada 10 Oktober 2014 termasuklah kelayakan masuk ke sektor awam bermula daripada Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hingga ke peringkat ijazah.

Setakat ini, semakan skim kakitangan awam dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah berada pada peringkat akhir.

P/S : Berdasarkan maklumat yang Berita Semasa terima setakat ini, semua skim mengikut time base, 8 tahun naik. Mungkin? Walaubagaimanapun, sama-sama kita nantikan berita gembira ini pada pembentangan Bajet 2015 Malaysia kelak…


No comments: