Tewas pemilihan PKR, Saifuddin akur kehendak akar umbi

Tewas pemilihan PKR, bukan kerana tidak punya kemampuan dan kesetiaan...tetapi ahli telah mula suka makan makan dihotel dan tempat eksklusif.

al maklum bukan lagi parti reformasi..tetapi parti yang dekat dekat nak sama cam Umno gak kot?...... kalau Anwar Ibrahim pencetus gerakan reformasi dulu pun ahli tibai bagai...inikan pula bila gerakan asalnya tidak lagi dikenang dan dihargai....

Nasib Anwar kena pecat...kalau tidak lagi banyak Melayu bodoh dok lam Umno.....kesdaran inilah membangkitkan gerakan reformasi.....kalau dulu Umno senang senang nak menang...sekarang Umno kena lihat lihat jika nak bertanding...

Calon timbalan presiden PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail akur dengan kekalahannya dalam pemilihan parti 2014 dan menganggapnya sebagai kehendak akar umbi walaupun menawarkan pengalamannya, rekod kerja serta kesetiaan kepada parti sejak 15 tahun lalu.








Saifuddin (gambar) berkata, ternyata bukan itu yang ahli parti mahukan dan menghormati keputusan mereka sebahagian daripada lumrah politik.

"Kempen saya cukup minima. Isi borang pencalonan, hubungi dan jumpa kawan-kawan parti di semua peringkat... nasional, negeri dan cabang, terangkan misi dan rancangan saya kiranya terpilih dan selebihnya terserah mereka membuat pilihan.


"Mereka telah buat pilihan dan saya hormati.
  “Oleh demikian saya tidak begitu terkesan dengan kekalahan saya.
"Saya tetap kekal dan berjuang terus dalam PKR," katanya dalam kenyataan hari ini.
Beliau tidak menjangka keputusannya untuk bertanding menyebabkannya sering diserang dan difitnah.

"Kawan-kawan dekat menjauh kerana lebih awal menyokong calon lain.

"Kawan-kawan jauh yang memang selama ini tidak sukakan saya semakin kencang menyerang," katanya.

Tegasnya, jawatan parti sepatutnya dijadikan ruang untuk memberi khidmat dan bukannya mengharapkan habuan atau menganggapnya sebagai milik peribadi mahu pun untuk membina empayar diri.

Katanya, kepimpinan yang terpilih kali ini akan memikul tugas berat bagi mempersiapkan parti menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Saifuddin membentuk kem “Masa Depan Bersama” dengan dua calon naib presiden PKR iaitu Mohd Rafizi Ramli dan Nurul Izzah Anwar.

Keputusan terkini pemilihan PKR 2014 menunjukkan penyandang Mohamed Azmin Ali jauh mendahului dua pesaingnya dengan 21,066 undi sekaligus hampir pasti mengekalkan kerusinya sejak 13 tahun lalu.

Jumlah undian yang disiarkan dalam laman web rasmi PKR semalam menunjukkan, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menerima 17,608 undi manakala Saifuddin hanya mendapat 9,944 undi sahaja.

Sementara itu, beliau turut menyatakan sokongan terbuka terhadap Rafizi dan berharap Ahli Parlimen Pandan itu menang dalam pusingan akhir di cabang Kelana Jaya dan Puchong 10 Ogos ini.

"Rafizi satu-satunya pemimpin dalam PKR yang mewujudkan program latihan dengan biaya sendiri sebagai kaedah recruitment anak-anak muda profesional menyertai parti.

"Harapan saya adik saya Rafizi yang saya kenal sejak zaman pelajarnya, yang saya lantik sebagai Exco Pemuda PKR semasa saya memimpin pemuda (Ezam Mohd Nor dalam Kamunting), yang saya pujuk tinggalkan Petronas untuk sepenuh masa dengan parti... dapat terpilih sebagai salah seorang naib presiden," katanya. – 10 Julai, 2014.




No comments: