Perbuatan Bung Mokhtar memalukan

Dalam Parlimen pun lihat la macamana kelaku dia menjawab dan berbahas.Macam ini saja kah standard yang Umno Bn nak kekalkan lagi.

KUALA LUMPUR 10 JULAI – Datuk Bung Mokhtar Radin menonjolkan kebodohan sendiri apabila memuji fahaman Nazi ketika perlawanan Jerman dan Brazil Selasa lalu, kata Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil.

Katanya, perbuatan itu bukan sahaja memalukan, bahkan boleh mengeruhkan hubungan antara Jerman dan Malaysia.

“Kenyataan Bung Mokhtar itu tidak berapa bijak. Kita boleh nampak pemerintahan Najib Razak ini lemah apabila ahli parlimen, atau menteri membuat perkara yang memalukan dan tidak sepatutnya,” ujar Fahmi.
Ahli Parlimen Kinabantangan itu baru-baru ini sekali lagi mencetuskan kontroversi apabila mendoakan pemimpin diktator Jerman yang telah mati, Adolf Hitler ‘panjang umur’ di laman Twitternya.

Ia susulan kemenangan pasukan Jerman yang membelasah pasukan tuan rumah, Brazil 7-1 pada perlawanan separuh akhir Piala Dunia Selasa lalu.

Menurut Fahmi, tindakan serius perlu diambil terhadap perilaku buruk Bung Mokhtar supaya hubungan antara kedua-dua negara tidak terjejas.

Tambahnya lagi, ini bukan kali pertama Bung Mokhtar mengeluarkan kenyataan-kenyataan tidak berakal seperti itu dan ia turut dilakukan di dalam parlimen.

“Beliau mempunyai kekebalan kerana banyak buat kenyataan sebelum ini, tetapi tindakan disiplin tidak pernah diambil terhadapnya,”

“Dia juga seorang “attention seeker” dan rakyat Malaysia tidak sepatutnya memberi beliau terlalu banyak perhatian sebab orang macam ini tidak sedar (perbuatannya),” katanya.

No comments: