"HANTU "DALAM PKR YANG TIDAK BOLEH DIKAWAL

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=274571:does-pakatan-know?-revealed-khalids-fishy-dealings-with-umno-lawyer-najibs-ex-adviser-vincent-tans-brother-danny&Itemid=2#axzz35FSSYgV0

TERJEMAHAN GOOGLE TRANSLATE...TAK SEMPAT UNTUK DIEDIT.ARTIKL DARI MALAYSIA CRONICLE

HE DEVIL PKR TIDAK BOLEH MENGAWAL: tawaran Khalid 'hanyir' dengan peguam Umno, Najib penasihat & hartawan Danny Tan
MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mesti telah rasa seolah-olah tembok telah tutup pada dia. Nasib telah habis. Gaya MB itu yang kasar, sikap acuh tak acuh dan keengganan untuk mendengar sesiapa tetapi dirinya telah diberi milik semua sekutu-sekutunya tetapi bagi pengampu beberapa. Talk adalah bertiup kencang bahawa nombornya telah meningkat, dan tiga pihak Pakatan Rakyat ganging sehingga menggulingkan beliau.
Beliau telah berjaya membeli masa dengan keputusan sinis beliau untuk menyerahkan kenaikan gaji yang besar kepada ahli dewan undangan negeri, tetapi juga nama baik ini hilang, dan dia telah akhir-akhir menarik banyak haba mengenai mishandling beliau isu-isu baru-baru ini:
> Melakukan banyak berahsia dengan Kerajaan BN pada air Langat 2 selepas bertahun-tahun berjuang untuk melambatkan projek
> Mengutamakan kumpulan Puncak UMNO berkaitan dalam syarikat-syarikat air Buyout selepas bertahun-tahun menuduh mereka ketamakan, salah urus dan lalai
> Memberi kelulusan negeri untuk projek Tollway KIDEX kontroversi
> Pengendalian yang lemah isu Alkitab yang dirampas
> Memberi banyak kekasih untuk Tropicana Danny Tan (dahulunya Dijaya) Corp
Suka pesta dengan Kerajaan persekutuan
Apa yang telah yang paling menarik adalah dilihat cinta-pesta MB dengan Kerajaan Persekutuan selepas penyelesaian samannya dengan Bank Islam.
Khabar angin telah berpusar dan keraguan diliputi dengan kesetiaan kepada PR sejak itu, terutama memandangkan hujan lebat baru-baru ini keputusan pelik dan logik-ingkar.
Pusat kepada cerita dua nama, orang yang rapat dengan kepimpinan UMNO. Yang pertama adalah peguam UMNO Rashid Manaf, dan yang kedua, pengerusi Ethos Capital Rohana Tan Sri Mahmood.
Angsa Khalid yang dimasak dengan baik dan baik
Untuk recap, Khalid mengambil telah mengambil pinjaman daripada Bank Islam pada tahun 2001 untuk membeli saham Guthrie. Yang bertujuan untuk menjadi tangan emas dari PNB bagi hamba setia mereka. Apabila dia gagal membayar balik pinjaman itu, pada tahun 2007, Bank Islam menjual saham Guthrie dan mendakwa dari dia jumlah baki yang sebanyak RM66.7 juta. Khalid didakwa Bank Islam dan Bank Islam countersued dia.
Bank Islam memenangi satu penghakiman terus terhadap Khalid pada 2009 tetapi beliau berjaya mempunyai yang mengetepikan setahun kemudian. Pada dasarnya, beliau tidak mempertikaikan bahawa dia meminjam wang daripada Bank Islam. Apa yang dia berhujah adalah bahawa pinjaman itu tidak mematuhi undang-undang Syariah, oleh itu ia adalah tidak sah dan dia tidak perlu membayar balik pinjaman.
Pada tahun 2011, Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa Majlis Penasihat Syariah Bank Negara mempunyai kuasa mutlak untuk memutuskan sama ada pinjaman Islam adalah undang-undang atau tidak. Peraturan ini telah dikekalkan oleh Mahkamah Rayuan pada Mei 2012.
Angsa Khalid kelihatan seperti ia telah dimasak, nasibnya di tangan Majlis Syariah, yang mungkin telah meluluskan mod pinjaman di Bank Islam sebelum mengesahkan mereka yang mematuhi Syariah. Jika dia telah dibuat bankrap, dia akan kehilangan jawatannya dan mungkin masa depan politiknya.
Kemudian datang peguam Umno Rashid Manaf
Ini adalah apabila peguam UMNO terkenal Rashid Manaf dilaporkan menghampiri Khalid untuk broker penyelesaian dengan Bank Islam. Ini penyelesaian di luar mahkamah adalah khabar angin bermurah hati dalam melampau untuk Khalid, yang dikehendaki membayar kurang daripada 10% daripada jumlah yang tertunggak lebih 5 tahun.
Penempatan ini diselubungi kerahsiaan, dengan peguam Khalid sendiri Matthew Thomas dan Malik Imtiaz menyedari menandatangani pada Disember 2013, setakat yang mereka juga muncul di mahkamah pada tarikh yang diberikan hanya untuk diberitahu bahawa kes itu telah pun diselesaikan.
Sekarang mengapa Rashid Manaf melakukan apa-apa nikmat Khalid?
Secara tiba-tiba kira-kira-turn dasar dan sikap dalam
Sebelum kita menjawab bahawa mari kita lihat tentang-giliran Khalid dasar. Sejak beliau berkuasa pada tahun 2008, MB telah berusaha untuk menamatkan perjanjian konsesi SYABAS, majoriti dimiliki oleh Puncak Niaga, yang dikawal oleh UMNO negeri bendahari Rozali Ismail. Dia juga enggan membenarkan kenaikan-kenaikan yang dijadualkan berkuat kuasa pada alasan bahawa syarikat itu telah memungkiri tanggungjawabnya.
Maju pantas hingga November 2013 dan Khalid terkejut pemerhati dengan menawarkan RM450 juta untuk membeli lebih SYABAS dan RM1.1 bilion untuk Puncak. Kemurahan hati dari kesepakatan dan hubungan rapat dengan Menteri Persekutuan Air Maximus Ongkili mengangkat kening.
Sementara itu pembinaan cip biru Gamuda, KPS kawalan Kerajaan Negeri dan bekas anak didiknya yang Daim Wan Azmi Wan Hamzah mendapat akhir pendek batang sebagai mereka syarikat air SPLASH telah ditawarkan hanya RM250 juta walaupun ramai penganalisis mengakui syarikat itu lebih menguntungkan dan dalam bentuk kewangan yang lebih baik. Para pemegang saham minoriti yang lemah KPS tersenarai awam copped ia dalam pakaian dalam wanita juga, tetapi itu hanya kerosakan cagaran kepada Khalid.
Apakah yang membuat Khalid memeluk musuh beliau, bergerak dalam satu hop pendek daripada mengancam fistfights untuk menawarkan fistfuls wang untuk Rozali? Setakat walaupun pendek berubah keadaan GLC? Mengapa berdekatan dengan Maximus?
Masukkan Ethos 'Rohana dan saudara Vincent Tan, Danny
Ke dalam cerita datang Rohana Ethos Capital, dikatakan sebagai orang kepercayaan rapat PM sendiri, sehingga dia entah bagaimana jatuh afoul FLOM. Rohana adalah rakan-rakan yang di ISIS, jawatan yang beliau telah berkongsi persamaan dengan kedua-dua Khalid dan Maximus pada masa lalu. Ia adalah Rohana yang diperbaharui link untuk Khalid untuk Maximus. Dikatakan bahawa kedua-dua bedfellows mungkin, MB dan Menteri, walaupun diadakan trysts mereka di pejabatnya, mengetuk keluar sekarang terkenal Negeri-Persekutuan Air MOU.
Bilakah proses membina jambatan bermula? Kita tidak boleh mengatakan dengan pasti tetapi apa dgn nyata tidak dapat dinafikan adalah bahawa pada bulan April 2013, milik Menteri Besar Incorporated (MBI) yang dijual 1,172 ekar tanah untuk Tropicana Corp, sebuah syarikat yang dikuasai oleh Danny Tan.
Dan pengerusi Tropicana apabila itu perjanjian tanah kontroversi yang telah dilakukan adalah ... (drum roll) Rohana.
Perjanjian Sweetheart ditandatangani oleh Khalid ketika dia hanya penjaga MB
Kontroversi bukan sahaja kerana ia telah ditandatangani oleh MB apabila Kerajaan PR adalah dalam mod penjaga sementara menunggu Pilihan Raya 2013, tetapi juga untuk satu kesegian daripada perjanjian itu. Dan tidak memihak kepada Negeri!
Tanah itu yang terletak bersebelahan dengan perbandaran yang mantap seperti Kota Kemuning, telah dijual untuk RM587 juta, yang akan dibayar lebih daripada 12 tahun! Yang diterjemahkan kepada RM11.50 psf berbanding RM120psf untuk tanah perindustrian di Kota Kemuning. Dan syarikat itu sedang dikenakan kadar faedah yang super lembut sebanyak 5% setahun, pembayaran balik banyak berakhir-juga - kerajaan negeri sendiri akan perjuangan untuk mencapai orang-orang jenis syarat pinjaman, apatah lagi pemaju hartanah banyak menjurus.
Untuk berlaku adil perjanjian itu tidak mempunyai elemen perkongsian keuntungan, dengan berpotensi lagi RM710 juta yang akan dibayar, tetapi hanya dalam tempoh 20 tahun akan datang, dan hanya jika Tropicana boleh menjana jualan yang disasarkan dan keuntungan mereka.
"Perkongsian Pintar" adalah apa yang Khalid dipanggil ia - yeah, untuk Danny Tan!
Menggosok garam pada luka
Perjanjian tanah telah diumumkan pada bulan Februari 2013 tetapi Tropicana diberikan sekurang-kurangnya tiga lanjutan masa untuk menjelaskan bayaran tunai pertama dan transaksi hanya siap setahun kemudian pada bulan Februari 2014. Sebulan selepas itu Tropicana mengumumkan penjualan sebidang 309 ekar dari tanah bahawa untuk Eco-Dunia, jadi jelas Danny telah diberi masa sehingga dia tidak pernah melakukan perjanjian yang pertama, jika tidak, tidak ada wang untuk membayar.
Tetapi tunggu, perkongsian itu mendapat lebih bijak masih! Untuk menggosok kotoran ke muka negeri, Danny dijual yang 309-ekar petak Mac 2014 untuk Eco-Dunia untuk RM35 setiap kaki persegi, hampir 3x harga tanah yang dibeli daripada MBI!
Yang bukan untuk mengatakan bahawa RM35 setiap kaki persegi adalah harga yang curam untuk membayar diberikan lokasi dan apa Eco-Dunia boleh lakukan dengan ia. Tanah banglo di Kota Kemuning akan bagi RM180-200 setiap kaki persegi. Champagne semua bulat, ihsan MB!
Dan salah satu daripada penerima adalah pemegang saham dan pengarah Eco-Dunia ... (drum roll) Rashid Manaf. Masa bayar balik?
Ia mendapat cozier.
Sesiapa Tetapi Khalid
Selangorkini melaporkan bahawa satu MOU telah ditandatangani pada Februari 2014 di antara kerajaan dan Eco Dunia bagi syarikat itu untuk memantau "projek" Projek Rumah Selangorku RM100 juta. (Apa yang ada di bumi adalah satu "memantau projek"?) Apa yang MOU, Tan Sri MB? Atau adalah bahawa di bawah OSA juga?
Ironinya Khalid sedang berkempen untuk jawatan timbalan presiden PKR pada platform amanah dan integriti.
Tidak hairanlah bahawa kata semboyan "ABUK" akan virus di kalangan setia PKR ... "Sesiapa Tetapi Khalid"! - Poket pos
Artikel penuh: http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=274571:does-pakatan-know?-revealed-khalids-fishy-dealings-with-umno-lawyer-najibs-ex-adviser-vincent-tans-brother-danny&Itemid=2#ixzz35Lk4xQgJIkut kami: @ MsiaChronicle di Twitter

No comments: