KRONOLOGI PEMBUNUHAN KEJAM....HUKUM PEMBUNUH YANG MENAGIH INI

Kes Bunuh Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah : Gambar Suspek & Kronologi Pembunuhan!

kes Nursyafiqah
Kes Bunuh Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah : Tak terbayang rasanya derita & seksanya jiwa yang dicabuli, dirogol apatah lagi dibunuh seawal usia kanak-kanak. Inilah risiko kanak-kanak hari ini berdepan sekelompok manusia yang buas dan bertopengkan binatang ini. Bagaimana mungkin rakyat Malaysia boleh terlupa dengan kes pembunuhan kejam kanak-kanak bernama Nurul Huda Gani, (10 tahun) yang telah dirogol dan dibunuh dengan kejam oleh Bekas pengawal keselamatan TNB, Mohd. Abbas Danus Baksan, 52 sekitar tahun 2004. Selain itu, kes HUMAIRA SEPERTI DI SINI)
Nah sekali kejadian seumpama ini berulang lagi kali ini menimpa pula Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah (2 tahun) yang berlaku di Lot 8428 Taman permint Sri Paka, Fasa 32, Paka Dungun Terengganu dalam keadaan cukup-cukup menyayat hati (hampir reput, separuh bogel & berlumuran darah)

Kes Bunuh Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah : Senarai Suspek & Gambar

  1. Ahmad Faizal Bin Abd Wahid (Faizal Bongkok) (B1)
  2. Rabaitul Adawiyyah Binti Mamat (Beah) (ibu si mati) (B2)
  3. Zamari Bin Ahmad (Zamri Gomeng) (B3)
  4. Sofian Hadie Bin Mohd Nor (Pian) (B4)

Kronologi Kes Bunuh Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah

  • Nursyafiqah Abdullah16 Januari 2014 : Zamri Gomeng telah menyewa Kereta myvi putih No TBJ 6264 pukul 3 petang, atas permintaan Pian. Setelah menyewa Zamri serahkan kepada Pian.
  • 17 Januari 2014 : Pukul 11 pagi Pian telah membawa simati (Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah) keluar dari rumah, atas kebenaran Beah. Sehingga pukul 3 petang, Pian tidak pulang rumah. Beah telah berusaha untuk mencari. Waktu petang Beah minta bantuan Faizal Bongkok untuk cari Pian tetapi tidak jumpa. Pada pukul 10:30 pagi, Beah nampak Pian ditepi jalan. Pian beritahu simati (Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah) ada. Beah, Faizal (naik motosikal) pulang ke rumah diekori Pian. Sampai di rumah Pian parking Kereta jauh sikit dan berjalan kaki pulang ke rumah. Pian panggil Faizal keluar dari rumah dan beritahu simati dah hilang. Faizal beritahu Beah. Selepas itu ketiga mereka pergi mencari Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah tetapi tidak jumpa dan ada jumpa bomoh. Lepas balik tidur.
  • 18 Januari 2014 : Pukul 8 pagi, Pian dan Faizal keluar cari dadah. Sampai sebelum tengahari, Beah cari mereka dan jumpa dekat jambatan. Selepas itu buat repot di balai polis Paka. Pian suruh buat repot palsu (Repot:119/14, KEP:01/14) dengan mengatakan pada 17/01/14 pukul 7:30 malam anaknya telah hilang semasa beliau tinggalkan anaknya di dalam kereta untuk berjumpa dengan kawannya di hadapan Restoran Ikan Bakar, Kuala Paka, Paka. Selepas itu pergi Dungun, Kerteh dan balik Paka.
gambar Nursyafiqah
  • 21 Januari 2014 : Pada waktu pagi, Pian tinggalkan Beah dalam rumah dan mengunci rumah. Pukul 10 pagi, Beah terima panggilan telefon daripada kakak menyatakan anaknya Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah telah mati. Beah terjun daripada tingkap dan pergi ke rumah adik. Setelah itu, polis telah sampai.  Pada pukul 10 pagi juga, penyewa Kereta (Bob) mendapati Kereta Myvi parking dlm keadaan tidak berkunci dan seat belt dipotong. Bob terus jumpa Zamri dan Zamri bawa Bob dan kawannya pergi ke rumah nenek Pian. Bob jumpa Pian. Pian telah dipukul dan dibawa ke Kuala Paka dan diserahkan kepada polis. Kereta Myvi telah dirampas. (mohon bantuan unit forensik utk pemeriksaan) Pian masih belum stabil. Banyak maklumat yang boleh diperolehi daripada Pian. (Terdapat juga keraguan samada Arif terlibat atau tidak)
Hasil siasatan pasukan forensik ditempat kejadian :
  • Tempat kejadian merupakan rumah banglo corner lot yang mempunyai 5 bilik dan 2 bilik air.
  • Rumah tersebut tidak berpenghuni dan masih dalam proses penyerahan kunci kepada pemilik.
  • Si mati berada dalam keadaan terlentang dimana kedua-dua kaki berada dalam keadaan terkangkang.
  • Si mati memakai baju gaun warna biru dan keadaan baju terselak menutup muka serta menampakkan kemaluan.
  • Si mati tiada memakai seluar dalam mahupun pampers.
  • Pemeriksaan fizikal mangsa dapati tiada sebarang kecederaan cuma kemaluan dapati dipenuhi dengan darah.
Antara exhibit yang diperolehi ditempat kejadian adalah seperti berikut:-
  1. Swab darah atas lantai dalam bilik air.
  2. Keratan wayar warna putih
  3. Swab peluh pada pemegang pintu dapur
  4. 3 Swab peluh pada pemegang tingkap ruang tamu
  5. Serpihan kayu pintu dapur yang diumpil
  6. 3 cap jari
Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah
Si mati (Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah) telah dihantar ke hospital Kuala Terengganu untuk tujuan post mortem yang akan dijalankan pada 22 Januari 2014 pada pukul 9 pagi. Berita Semasa cukup berasa sedih melihat perkembangan kes bunuh Nursyafiqah Adawiyyah Abdullah. Sedikit pun tiada perasaan belas melihat kanak-kanak baru berusia 2 tahun. Jikalau manusia normal, mahu dijentik-jentik pun tidak snaggup, inikan pula rogol & bunuh.

No comments: